De eerste spaanse lessen... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu De eerste spaanse lessen... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

De eerste spaanse lessen...

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

22 Juni 2011 | Nicaragua, Granada

Buenos dias a todo!!

De eerste spaanse lessen zitten erop.
Al 12 uur achter de rug, nog 88 uur te gaan ;)
pfoe... dat gaat me nog wat worden!!
De eerste dag viel het uiteraard wel mee, mijn lerares, Arlen, wilde eerst even weten wat ik al kende en kon. Nou geloof me... ik was het op slag weer kwijt allemaal :S
Is gelukkig snel genoeg weer bijgetrokken en net op het moment dat ik dacht dat ik me ging vervelen omdat ze alle stof aan het herhalen was, begon ze met de verleden tijd!!! Yeeeaahhhh... ik hoor Marielle nu denken... hehe, nou heeft ze eindelijk wat ze wil :P
Daar zijn we nu dus mee bezig en de grammatica op zich is allemaal wel logisch en goed te begrijpen, alleen het toepassen he?? Tja da's toch echt een ander verhaal!!
Maar goed, het is pas de eerste week. Ik ben misschien wat ongeduldig... als ik iets wil, dan wil ik het ook nu meteen... alleen ligt dat met het leren van een taal niet zo makkelijk. Geduld dus...
Arlen doet ALLES in het spaans, moest ik wel even aan wennen, maar het maakt wel dat ik het spaans nu al, na 3 dagen les, veel beter begrijp! Maar nogmaals, het spreken loopt een beetje achter wat dat betreft.
Ze gaf me vandaag een huiswerkopdracht: een verhaaltje schrijven in de verleden tijd!!!
Ik schrok me een ongeluk!! Hoe kan ik dat nou?? Ik kan niet eens fatsoenlijke zinnen maken!! Ik ben het dus ook maar enorm aan het uitstellen nu.... ;)
Verder heb ik nog niet geinformeerd naar de danslessen omdat het hier de afgelopen 3 dagen zo schandalig warm, benauwd, plakweer is geweest.... Ik wilde na de les alleen maar naar huis om daar een koud douche te nemen en vervolgens zonder kleren voor de ventilator te gaan liggen.... echt waar, GATVER!! zo vies voel je je hier. Ik hoop maar dat dat snel ietsje minder wordt.
Ik ben nu ook heel blij met dit internetcafe, ze hebben hier airco, dus als ik echt even wil afkoelen ben ik hier te vinden. ;)
Buiten mijn huiswerk is hier ´s middags verder ook niet zoveel te doen. Ik lees een beetje, slenter wat rond door de stad, drink een ice-koffie, maak m´n huiswerk en ga me dan douchen om vervolgens wat te gaan eten.
Ontbijten en lunchen doe ik ¨thuis¨. Dat scheelt weer wat geld en geeft me weer wat bezigheden. De structuur die ik nu krijg door de lessen elke dag, bevalt me wel weer. Ik sprak op school een stel uit Engeland en zij merkten ook dat je op een gegeven moment de structuur weer nodig hebt. Reizen is vermoeiend. Dat merk ik zeker wel, maar al met al had ik dit voor geen goud willen missen. Ik ben ook nog steeds heel blij dat ik dit doe en ik kan steeds beter genieten van het niks doen...

Wat me trouwens opvalt zijn de lijmsnuivertjes die hier overal rondlopen. Dat vind ik wel moeilijk om te zien. Echt kleine kinderen nog, een jaar of 8. Zelfs een moeder met een kind van een jaar of 3. Die lopen elke avond op de Calle de Calzada (de hoofdstraat hier, met restaurants en veel toeristen) en bedelen om eten.
Gisteravond was ik klaar met eten. (had heerlijke garnalen met knoflook, of beter knoflook met garnalen ;))en ik had nog wat restjes rijst op m´n bord liggen. Tikt een jongetje me op m´n schouder en wijst naar de rijst. Hij had een zakje bij zich en vroeg of hij het daar in mocht doen....
Ehm... tja, wat zeg je dan?? Tuurlijk, pak maar... liever dat hij het opeet dan dat het de prullenbak in gaat. Ik weet dat ik het eigenlijk niet moet doen, omdat hij zo nooit gaat werken voor z´n eten. Maar als je dat magere scharminkeltje zag.... zo zielig. Ik kan normaal heel goed bedelaars negeren, maar dit kind had ik al een paar avonden eerder op straat zien liggen slapen, ik kon geen nee zeggen... zelfs ik heb een hart ;)

Verder niet zoveel meer te melden.
In het weekend wil ik wat tours gaan doen, misschien dat Cris wel mee wil, ik weet het niet... anders ga ik alleen. Ik doe tenslotte alles al alleen hier ;)
Dus, na het weekend nieuwe avonturen in het vervolg van ¨Ieneke in Nicaragua¨ :)

Hasta pronto!!

Ieneke

  • 23 Juni 2011 - 06:55

    Peet:

    haha, moet wel een beetje om je lachen...hele verhalen en dan acheraan schrijven : ik heb verder niet zoveel te melden !
    Nou, als dat niks te melden is dan weet ik het ook niet meer ! Hoe lang blijf je nou in dit huisje zitten ? Ziet er best goed uit hoor !
    Is het daar een beetje veilig op straat , met alle lijmsnuivers en bedelaars ??

    groetjes uit een bijna tropisch Horst (nu nog koud, graag of 18/19, maar maandag zeggen ze 32 graden !!)

  • 23 Juni 2011 - 07:34

    Daisy:

    Ha die Ieneke,

    Leuke verhalen weer. Enne dat huisje waar je verblijft ziet er niet slecht uit hoor, daar is het wel even vol te houden of niet..?
    Bedankt voor je smsje, ik hoop dat je de mijne terug hebt gehad, maarre natuurlijk laat ik het je weten als het zover is hoor!!! Suc6 met je lessen Spaans!!!

    Beso Daisy

  • 23 Juni 2011 - 10:40

    Annemiek:

    Hey medebewoonster van de oranje flat!!

    Hasta la pasta is het enige Spaans dat ik ken (en natuurlijk dos cafe con leche, por favor), dus schaam je niet als je geen verhaaltje in de verleden tijd weet te schrijven, haha. Lijkt me ontzettend stoer allemaal wat je daar doet. Ik zou het je niet na doen tenminste, ben er wel jaloers op hoor.

    De foto's die je erbij plaatst zeggen toch genoeg hoe mooi het daar is en dat je het toch naar je zin hebt.

    Veel plezier nog en ontzettend veel succes met je Spaanse les. Nog geen leuke "lover" tegengekomen? Haha.

    Groetjes,
    Annemiek

  • 23 Juni 2011 - 12:41

    Guus:

    hey zussie

    super zeg wat je weer allemaal meemaakt.
    alleen triest idd van die lijmsnuivertjes, echt zielig idd maar ja je doet er niks aan.
    veel plezier en we keep following you.

    groetjes

    anja, lize, bert, suus en guus

  • 24 Juni 2011 - 10:10

    Lennie:

    hoi Ien,
    eigenlijk toch grappig... voor jou zijn het hele normale (voor zover zo 'normaal' kunnen zijn) foto's maar voor ons zijn ze echt kei leuk om te zien. Bijv dat uitzicht vanuit je kamer. (ziet er goed uit trouwens, dat heb je goed geregeld).
    En heeft je gekko al een naam? Ik heb wel een suggestie... Archibalt2 of Priscilla! haha. Geniet er nog van!
    liefs Lennie

  • 24 Juni 2011 - 14:15

    Lisette:

    Ha skonne zus,

    best een mooi onderkomen heb je daar? Zou je niet verwachten als de straat ziet? Ja.....de 3 R'en, die toen het daar dus ook goed, :). Rust, reinheid en regelmaat, haha! Die rust gaat voor jou nu een beetje komen, reinheid weet ik niet als het daar zo plakt en de regelmaat heb je alweer te pakken. Moet goedkomen, toch?
    Wij gaan ook met vakantie. Heb net de spullen gepakt. Welliswaar iets anders dan Nicaragua, maar ook leuk. Davy Crocket op de Schaak, haha!
    Tot gauw!!!!
    Ik drink er één op jou in Horst!
    Dikke kus, Lisetje.

  • 28 Juni 2011 - 22:17

    Umakorn:

    Leuk die foto's erbij. En ik moet ook bekennen dat de kamer er ontzettend goed uit ziet hoor!
    Moest wel aan Thailand denken toen ik de gecko zag hihi...al wat kakkerlakken tegen gekomen?...vast wel...of misschien niet opgemerkt ;-p.

    Wel een rare situatie waarin je je bevindt als je een besluit moet maken om een bedelaar iets wel of niet te geven. Ik vind het ook moeilijk, maar kan het ook niet laten als het om kinderen gaat...ben het wel gewend van "you know where".

    Vies he dat plakkerige gevoel van het zweten...bah...bah...maar ja ff een koude douche en lekker niks doen om dan af te koelen hihi.

    Muchos besos,
    Uma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 42521

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: