Time flies when you're having fun... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun...

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

17 Augustus 2011 | Panama, Panama-stad

En zo is het maar net....
Deze 3 maanden zijn echt voorbij gevlogen en ik denk dat als ik thuis ben, dat het lijkt alsof ik nooit ben weggeweest....
Zo voelt het nu in ieder geval al.

Ik heb de plannen voor de laatste dagen nog even moeten bijstellen, omdat ik gepland had naar Santiago te gaan, maar daar bleek dus niks te doen.
Op advies van een Nederlands meisje wilde ik dus naar El Valle... daar waren nog termaalbaden en ik vond dat wel een goede bestemming om mijn reis relaxed af te sluiten.
Dus maandagmorgen om 8 uur de bus gepakt naar Penonome, waar ik over ben gestapt op een busje naar El Valle..... dacht ik
Nou, mooi niet dus... ik had het nog gevraagd: gaan jullie naar El Valle?? ja hoor, zegt die man....
waar eindig ik?? In Panama-City???? ehm...ok
Dus mijn plannen nog maar een keer bijgesteld.
Een aardige taxichauffeur gevonden die me naar het uitgekozen hostel zou brengen, bleek het hostel vol... en alle andere (enigszins goedkope) hostels ook!!!
Dus heeft die taxichauffeur me maar naar een hotel gebracht waarvan hij wist dat het een goed hotel was.
Ik betaal nu wel 39 dollar per nacht ipv 11, maar goed....
Ik had eerlijk gezegd ook geen zin meer om voor die laatste 2 nachten weer een ander hotel te zoeken en heb besloten dan maar even van de luxe te genieten...
Want luxe is het wel... Mooie kamer, met bubbelbad en er is een zwembad op het dak van het hotel, met uitzicxht over Panama-City en de zee...
Daar ga ik dus mijn laatste middagje ook maar eens even doorbrengen ;)

Gisteren heb ik het Panama-kanaal bezocht! Hoe cool!!! Echt supergaaf om die mega-oceaanstomers door zo´n relatief kleine sluis te zien varen!! Wisten jullie dat alle oceaanstomers ter wereld erop worden gebouwd om door het Panama-kanaal te kunnen varen?? Vond ik wel een leuk feitje.... net als dat 1 zo'n boot tussen de 300.000 en 400.000 dollar moet betalen om door het kanaal te mogen varen!! Contant wel te verstaan!! En ze moeten minimaal 48 uur van tevoren aangeven dat ze eraan komen.
Heb je droom om ooit met een mooie jacht door het kanaal te varen dan mag je rekenen op 1500 dollar.

Heb ook foto's gemaakt natuurlijk, dus zal er een paar bijvoegen.
Dit was dan ook meteen het einde van mijn avontuur.
Morgenvroeg moet ik rond 6 uur op Het vliegveld zijn, want om half 9 vertrekt mijn vlucht.
4 uur vliegen naar Atlanta, 6 uur wachten (bleeeehhh....) en dan nog 8 uur naar Brussel en dan.... is er echt een einde gekomen aan dit avontuur....
Nouja.... het zal wel een staartje krijgen natuurlijk.... op 7 september wel te verstaan ;)

Kan niet wachten tot hij er is en aan jullie kan voorstellen. Hij is wel erg zenuwachtig, omdat hij bang is dat niemand tegen hem zal praten omdat hij geen Nederlands of Engels spreekt, maar ik ben ervan pvertuigd dat dat allemaal wel goed zal komen ;) Daar vertrouw ik op.

Tot ZIENS allemaal en bedankt dat jullie me zo massaal hebben gevolgd en gesteund in deze geweldige 3 maanden!!!

dikke kus Ieneke

  • 17 Augustus 2011 - 17:01

    Elke:

    wat kunnen 3 maanden dan snel voorbij gaan zeg! Heb met veel plezier je reisverslagen gelezen en ben nu heel benieuwd naar al je foto's en verhalen!
    Groetjes!

  • 17 Augustus 2011 - 17:14

    Marieke:

    Ha megje,

    Die 3 maanden vliegen idd zooooo voorbij!! Fijn dat je het zo goed hebt gehad en aankomende vrijdag kunnen we weer lekker samen party machen int durp!!

    Fijne terugreis!!
    Dikke kuszz Marieke

  • 17 Augustus 2011 - 17:46

    Daisy :

    Ha Ieneke,

    Bedankt voor je mooie verhalen en foto's. Geweldig om je zo te mogen volgen. Ik wens je een hele goede reis terug naar Nederland/ Horst!!! Tot snel.

    Liefs Daisy

  • 17 Augustus 2011 - 18:05

    Lianne:

    Ha Ieneke! De 3 maanden zijn echt voorbij gevlogen, ja! Aan de verhalen en foto's te zien was het weer een super mooi avontuur. Veel succes alvast met de terugreis.... Hopelijk heb jij meer geluk. Wij hadden 2 geannuleerde vluchten en 2 gemiste aansluitingen. Gevolg... 12 uur vertraging! hmm balen?! Moet jij maandag wel weer gelijk aan de slag? Succes alvast! Hopelijk kletsen we weer eens een keertje bij! Groetjes uit Grubbenvorst! x Lianne

  • 17 Augustus 2011 - 18:57

    Lennie:

    Ha Ien,
    een hele goede terugvlucht! Het purple hotel is echt super gaaf!! haha.
    Tot snel,
    liefs Lennie

  • 17 Augustus 2011 - 23:28

    Guus En Suus:

    Haa Ien,

    Een heeeeeele goeie terugreis gewenst en tot snel,

    groetjes xvan Guus en Suus

  • 18 Augustus 2011 - 05:41

    Sarah:

    Lieve Ieneke,

    Een hele goede terugreis gewenst buurtje!!! tot morgen!!!

    :-)

    groetjes sarah

  • 18 Augustus 2011 - 07:22

    Peet:

    he ien,
    Je bent nu natuurlijk al weer een heel eind onderweg, maar toch nog ff een hele goede reis gewenst !!!!!
    Tot morgenavond in dorp !!

    Liefs, Peet
    (p.s ik kom gewoon bij jou op spaanse les om met Jerry te kunnen praten ;))

  • 18 Augustus 2011 - 09:18

    Karin En Ton:

    Zo te zien een superreis gehad, en een mooi souveniertje mee terug gebracht. Al moet je wel even wachten om het aan iedereen te kunnen laten zien.
    Nog een fijne terugreis!
    Groetjes,
    Karin en Ton

  • 18 Augustus 2011 - 09:51

    Sandra V:

    Hee Ien, ik moet al de hele dag aan je denken, hele goede terugreis! Die paar uurtjes wachten zullen omvliegen hoor!! Beetjes shoppen :) Tot morgenavond, haha hoe gek!!

  • 19 Augustus 2011 - 06:42

    Bianca:

    Ha Ieneke,
    Zoals je zelf al zegt, 3 maanden vliegen echt voorbij zeg! Jouw verhalen bleven steeds weer leuk om te lezen. Mooi avontuur! Tot gauw, Groetjes!

  • 20 Augustus 2011 - 10:05

    Quinn:

    :) :)

  • 22 Augustus 2011 - 19:53

    Eric:

    Gaaf hoor om dit allemaal te lezen....en je eerlijkheid...echt goed. Geniet ervan als je aan die dingen terug denkt en ook vanaf de 7e september! ;-) Groetjes, Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 42524

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: