Pura Vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

10 Augustus 2011 | Costa Rica, San José

Buenas Tardes,

Want ja... dat is het hier, middag.... en wat voor een...
Het is hier gewoon.... ik durf het bijna niet te zeggen.... KOUD!!! En dat na het superbenauwde, zweterige Granada. Da's wel even wennen!
Maar goed, ik kan er eigenlijk ook wel even van genieten, zolang het niet te lang duurt. Maar ik zal niet te lang klagen, aangezien ik weet dat het bij jullie al de hele zomer zo is... bij deze dus, disculpe!

Gisteren zijn Jerry en ik in 8 uur tijd van Granada naar San jose gereisd, dus dat viel mee (vergeleken met de reis van Guatemala naar Managua ;) )
En vanmorgen had Jerry een "verrassing" voor me. Hij wilde dat ik zijn moeder zou ontmoeten...
O... okee, ehm... wat moet ik aan? En wat moet ik zeggen? En hebben jullie nog bepaalde gewoontes die ik nog niet ken? enne..... 100 vragen en Spaansbenauwd (jawel!! :) mooie woordspeling in dit geval ;))
We zijn net met haar gaan lunchen en het viel (uiteraard) allemaal reuze mee. Hartstikke lief (al wat ouder) mensje.. ze is al ergens in de 60, maar dat zou je haar niet geven hoor!
Praten bleek uiteraard weer het lastigst, maar ik heb mn best gedaan en volgens mij kon ze het wel waarderen, want toen ze net weg ging kreeg ik een cadeautje van haar. Het lelijkste paar oorbellen dat ik ooit heb gehad!! hahahaha :D
Maar ik heb ze uit goed fatsoen meteen in gedaan en zal ze vandaag ook inhouden.... voor Jerry.
De rest van de familie had ik afgelopen weekend al ontmoet.
Het was namelijk feest in Granada. Zo'n feest waarbij stieren worden opgejaagd door de straten en mensen er vervolgens voor wegrennen. Zo zielig! Maarja, ik wilde toch wel even gaan kijken natuurlijk. Het was ook een heel spektakel. Overal stonden ambulances en politie klaar en die werden volop gebruikt, want door al de alcohol die er genuttigd werd, werden niet alleen de stieren dol.
Ik heb wat foto's gemaakt (maar niet veel) en een filmpje, dat geeft een betere indruk.
Helaas kan ik op deze computer geen foto's toevoegen, dus dat bewaren we maar.
Tijdens dit feest heb ik dus kennis gemaakt met 2 van de 3 zussen van Jerry en zijn schoonzus. (de 2 broers kende ik al)
Ik werd meteen verwelkomd met de woorden: "Hola mi cunada!" (hallo schoonzus) hahaha :)
Ik heb een tijdje met ze staan kletsen (wat me redelijk goed afging) en toen werd ik uitgenodigd om de volgende avond op bezoek te komen. Dat was een goed teken, zei Jerry. Als ik niet was uitgenodigd, hadden ze me niet aardig gevonden.
Dus mijn laatste avond heb ik in het huis van zijn zus doorgebracht. KLEIN!!! Het was niet groter dan mijn woonkamer en keuken samen, en daar wonen ze dan met 7 (!!!) personen! Nou, Jerry zal zijn ogen uitkijken als hij straks mijn huis binnenkomt! hahaha :)

Zaterdag gaat Jerry terug naar Granada ( het wordt te duur) en reis ik verder Panama. Misschien dat ik eerst nog een dagje Cahuita (Caribische kust, Costa Rica) doe en dan verder reis, ik weet het nog niet precies. In Panama wil ik nog naar Boquete, dan 1 nachtje Santiago en vervolgens nog een dag in Panama City.
Nog maar een paar dagen, het aftellen is nu echt begonnen.
Ik heb eigenlijk nog geen zin om terug te gaan (en al helemaal niet om afscheid te nemen) maar ik wil iedereen toch ook heel graag wel weer zien! Kunnen jullie niet gewoon allemaal hier naartoe komen?? :P
Het is dus een beetje een dubbel gevoel.
Al scheelt het wel dat ik weet dat ik Jerry niet lang achter hoef te laten.

Tot over ruim een week!!
besos van Ieneke met de allerlelijkste oorbellen ever!! ;)

  • 10 Augustus 2011 - 20:59

    Michaele:

    hé die Ieneke, je maakt me wel nieuwsgierig naar die oorbellen! nu maar hopen dat Jerry niet zo goed Nederlands gaat leren dat hij dit kan lezen ;-) Geniet nog van je laatste dagen en tot volgende week!

  • 11 Augustus 2011 - 17:11

    Wilma:

    nou ben benieuwd, wij willen ze dus meteen zien als je terugkomt. En Jerry natuurlijk ook.
    Geniet nog van je laatste dagen en dan zien we ons weer hier in het koude/regenachtige Nederland.

    Groetjes en to gauw!

  • 13 Augustus 2011 - 09:05

    Marly:

    Oei Ieneke,

    Het begint nu echt af te tellen... Gelukkig heb je behalve werken ook nog LEUKE vooruitzichten.
    Veel plezier nog en tot gauw!

    29 graden en koud? ?Wat zal je moeten wennen, of het weer moet (zoals ze voorspellen) echt wat beter worden tegen de tijd dat jij weer in ons landje bent.

    Tot over een week, wat klinkt dit raar!

    Geniet van je laatste vakantiedagen en tot gauw!
    Marly

  • 13 Augustus 2011 - 11:04

    Petra Thijssen:

    Ha die Ieneke, wat is het leuk om iedere keer al die enthousiaste verhalen van jou te lezen. En dan te lezen dat je moeite hebt om terug te komen. Hoeven we ons hier geen minuut af te vragen hoe jij t daar hebt gehad. Geniet nog van de laatste dagen en een hele fijne rustige terugreis. Zie je op school wel weer, jullie zijn nog steeds niet van me af.
    Tot gauw. Petra Thijssen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 42530

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: