Hanengevecht en plannen... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu Hanengevecht en plannen... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

Hanengevecht en plannen...

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

19 Juni 2011 | Nicaragua, Granada

Hola amigos y familia :) ( tja, moet toch een keer beginnen met spaans ;) )

Ik vermaak me goed hier... heb veel aan die Cris. Ik kan het heel goed met hem vinden.
We hebben gsiteren de hele middag zitten kletsen met een lekkere mojito erbij...en hij laat me alles van Granada zien, heel leuk!
Hij is 41 (!!! zo ziet hij er overigens niet uit!! ;) als hij gezegd had dat hij 32 was, had ik het ook geloofd hahaha ik zal eens een foto van hem maken) en hij heeft 26 jaar in Amerika gewoond, dus hij spreekt vloeiend engels, da´s wel fijn. Hij heeft ook 6 kinderen bij 5 verschillende vrouwen, dus dan weet je het wel ;) ahhahahah.... maar het voelt een beetje als m´n grote broer(ja nog 1 hahha :))... hij beschermt me ook wel een beetje..
Hij heeft ook een heel aardige partner (zakenpartner) uit Engeland... die gaat 23 juli trouwen met zijn Nicaraguaanse vriendin ( en hij spreekt geen spaans en zij geen engels... heel vreemd)ik ben al uitgenodigd voor hun bruiloft! :D Da´s dan ook de laatste dag hier in Granada, dus da´s een mooie afsluiter... en ik ben heel benieuwd naar zo´n bruiloft hier hahaha :)
De mensen bij wie ik in huis zit zijn heel erg aardig, ik zit midden in de stad, vlakbij het centrale park, de spaanse school en uitgaansgelegenheden, dus da´s mooi. Dan hoef ik ´s nachts niet zover te lopen...
Ik heb nog geen foto´s van m´n kamer gemaakt, maar zal dat straks eens doen en dan nog even toevoegen binnenkort.

Ik ben gisteren met Cris naar een hanengevecht geweest.... echt heel BIZAR!!! Zo zielig!! Ze trekken wat veren uit, geven die hanen een mes, zo lang als mijn duim, om hun poten en dan worden ze op elkaar losgelaten... net zolang todat er 1 dood is.. echt gruwelijk!! Ik vond het wel heel fascinerend om een keer meegemaakt te hebben, maar zou het niet zo nodig nog een keertje willen zien.. heb er ook geen foto´s van gemaakt....
Het is hier trouwens volledig legaal.... heel vreemd.

Ben nu pas 3 weken weg, maar het voelt alsof ik hier al maanden zit, echt.... ik heb al zoveel gedaan en gezien!! Ik was net in mijn dagboek aan het lezen en er waren al dingen die ik alweer vergeten was!!! zo erg is het, zoveel nieuwe indrukken, zoveel nieuwe mensen en zoveel nieuwe dingen!! echt ongelooflijk...
Ik denk dat het de komende 5 weken wel een beetje rustiger wordt omdat ik overdag vooral met de spaanse lessen bezig zal zijn...
Ik weet niet of ik ook huiswerk krijg, maar verwacht van wel... dus ik ga dan ´s morgens naar school en ´s middags lekker onder het genot van een ice-koffie in een cafeetje leren... kon erger toch?? ;)
En dan in de weekenden wil ik nog vanalles gaan doen...
Ik ga een canopy-tour doen op de vulkaan hier (je weet wel, zo´n kabelbaan door de toppen van de bomen van het regenwoud :)), zeilen op het meer en ik wil nog een keer een weekendje naar de Corn-Islands in de Caribische zee... dat moet dan met het vliegtuig anders kan het niet, maar het is niet zo heel duur.... 100 euro geloof ik..
Lekker 2 dagen op het strand liggen en versgevangen kreeft en ceviche eten :) wil ik namelijk allebei nog proberen :)
En d´r is hier in de buurt een meer in de krater van een vulkaan. Dat schijnt heel mooi te zijn, dus daar wil ik ook nog naartoe. En in het meer waar Granada aan grenst ligt een eiland dat door 2 vulkanen is ontstaan, Isla de Ometepe.... daar wil ik ook nog naartoe... genoeg te doen dus!!

Ik ga me hier wel 5 weken vermaken!! het is een mooie stad, leuke, vriendelijke mensen en straks ook nog salsalessen...
Heb er veel zin in!!!

Zo, ik ga mijn nieuwe boek lezen, onder het genot van een ice-koffie... nog even relaxen vandaag, want morgen begint het ;)

Ik mis jullie allemaal hoor, maar geniet met volle teugen!!!

dikke knoevel vanuit Nicaragua!!!

xxx Ieneke

  • 19 Juni 2011 - 20:16

    Jan En Tines:

    Ha Ienemien, geloof direct dat jij je daar wel vermaakt, het is echt een groot avontuur, en zo`n andere cultuur en natuur, dat kun je ook niet allemaal opslaan in je brein daar voor krijg je veel te veel indrukken en prikkels , maar goed dat je alles opschrijft anders gaat je je dadelijk iets dagen en weet je niet meer of je het echt mee gemaakt hebt of dat je het gedroomd hebt, want het ziet er allemaal geweldig uit.......en soms ( vaak soms) klinkt het ook wel erg eng ( zei de schijtlaars...) Ieneke succes op "school" en tot schrijfs, hoije wah os twie

  • 20 Juni 2011 - 06:13

    Michaele:

    jezus ieneke, ik zou zo naar je toe willen vliegen, wat klinkt dat allemaal heerlijk! ik kijk weer uit naar het volgende verslag! die kerk op de foto, daar ga je toch wel braaf zondags naar toe hè? :-)

  • 20 Juni 2011 - 06:32

    Guus En Suus:

    Haaaa ieneke, wat een leuke en mooie fotos weer en leuke verhalen!ziet er erg schattig uit die straat in granada, t klinkt allemaal super wat je daar doet en fijn dat je daar iemand tegen het lijf bent gelopen. heel veel succes met leren en ben benieuwd naar de lessen die je krijgt.

    groetjes xguus en suus

  • 20 Juni 2011 - 07:07

    Peet:

    He nicht !
    Kan me helemaal voorstellen dat je nu al dingen "vergeet', wat een verhalen man. Zucht....mag ik even op bezoek komen, gaan we samen naar Spaanse les :)
    Kei leuk wel dat je iemand hebt ontmoet die je daar een eind op weg kan helpen, gaaf toch !

    Groetjes oet Hors !!

  • 20 Juni 2011 - 07:48

    Mieke En De Bups:

    Ha Ien, ik zit hier op kantoor te werken :( Het verschil moet er zijn zullen we maar zeggen he ;) Je hebt nog heel veel plannen, aan de slag zou ik zeggen, want 5 weken zijn zo voorbij! Doe Cris de groeten, zeg dat ie zuinig op je is!

    Groetjes Mieke (en de bups ;))

  • 20 Juni 2011 - 08:31

    Marly:

    Ha Ieneke,

    Je hebt toch wel wat met mannen met die naam :) haha, grapje!

    Wat een enthousiaste verhalen en super mooie foto's.

    Gezelschap, mooie omgeving, honderdduizend plannen en een eigen plekje in een ver land..... fijn te horen dat het je goed gaat.

    Groeten en natuurlijk een knoevel terug!

    Marly en familie.

  • 20 Juni 2011 - 09:11

    Tom En Anja:

    Hoi juf Ieneke

    We vinden het heel leuk om je verhalen te lezen en zijn blij dat je het zo naar je zin hebt.

    Veel succes met de spaanse les en de salsa-lessen en probeer vooral te genieten van alles wat er op je pad komt !!

    De kermis in Sevenum is leuk maar regenachtig ?!

    We wensen je nog heel veel plezier toe voor de komende tijd...

    Groetjes,
    Tom en Anja

  • 20 Juni 2011 - 09:19

    Ome Frans:

    Op je mooie reis door midden Amerika ben ik niet jaloers, maar op die verse kreeft en ceviche wel. Als je de kans krijgt, vraag dan het recept van die ceviche,a.u.b. Geniet verder heel veel. En dan in mijn spaans, Hasta la vista tot in de gloria.

  • 20 Juni 2011 - 10:43

    Karin En Ton:

    Wauh, wat een avonturen weer allemaal. Aan de ene kant zou ik zo met je willen ruilen.... en aan de andere kant ook weer helemaal niet!!!
    En wat een mooie foto's heb je er weer bij gevoegd. Zo uit een reisbrochure vandaan!
    Zeg Ieneke, kwam je nog uit mijn Spaans.....of lukte het niet?
    Groetjes Karin en Ton

  • 20 Juni 2011 - 16:56

    Lisette:

    Ha megje,

    Gedverpielekes! Wat maak je veel mee! Echt super! Vandaag 3 reiverslagen gelezen van jou. Kom helemaal in de vakantiesferen als ik je verhalen lees. Lekker hoor! Hoe is het vandaag gegaan met de eerste spaanse les? Ben benieuwd! En pas je wel op met die Chris? haha, moest ik van Tom zeggen, :).
    Succes met je nieuwe school. Wanneer ga je salsa dansen? Ik krijg wel een keer een prive les he!
    Lieve groetjes!!!!
    XXX

  • 20 Juni 2011 - 17:57

    Petra Thijssen:

    Maar Ieneke wat geweldig die verslagen van jou. Als je ze leest voel je jouw enthousiasme. En al die contacten die je maakt. Heel veel succes met de spaanse les. Geniet van alles en ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

  • 20 Juni 2011 - 18:39

    Irene:

    en, was de ice-koffie lekker?! Wat heerlijk meid. Zo'n prachtige buurt, leuke ligging, super mensen om je heen en een fijn onderkomen! En dat voor de komende tijd!! Succes met je Spaanse lessen!! En geniet van alles om je heen!!
    Knoevel, Irene

  • 21 Juni 2011 - 08:49

    Tom:

    Ha Schwesterlein,

    Te gek heey, ben zeker jaloers. Kom ik aan met mn maandje Letand, stelt nu geen reet meer voor natuurlijk.
    Zeg je wel even die Cris dat je al een grote broer hebt!!! En waarschijnlijk groter dan hij!!
    Enjoy!! grtzz Tom

  • 21 Juni 2011 - 18:39

    Ieneke:

    Jaja.... hij weet dat ik een grote broer heb ( en ook een kleine ;)) maarja.... die kunnen me niet beschermen tegen enge mannen hier.... dus hij is even een surrogaatbroer nu.... dus niet jaloers zijn!! Ik heb maar 2 ECHTE broers :) hahha

  • 21 Juni 2011 - 19:13

    Lennie:

    ha megje, wat maak je toch veel mee! En wat kan ik nog toevoegen aan al die verhalen die hier al boven mij staan geschreven? Je komt straks vast terug als een duchtige spaans-sprekende salsajuf!
    Kus van Lennie

  • 22 Juni 2011 - 14:35

    Charlotte:

    ha ieneke

    wat een verhalen zeg, wat maak je allemaal mee....
    Als ik je foto's zo bekijk heb je een aantal plekken bezocht waar de laatste serie van Wie is de Mol? zich ook heeft afgespeeld. Het is in elk geval super mooi daar, dat weet ik zeker. Nou meid, succes met alles en ik blijf meelezen en kijken....groetjes Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 42520

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: