4 landen in 19 uur :S - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu 4 landen in 19 uur :S - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

4 landen in 19 uur :S

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

17 Juni 2011 | Nicaragua, Granada

nou, dat was me even een vermoeiende busreis.... 19 uur in de bus, geen aanrader.
Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Want als je zag in wat voor bus ik zat.... ongelooflijk zo luxe!! Zelfs voor Nederlandse begrippen was het erg luxe.
Maarja... toen kwamen we in El Salvador en moest ik overstappen op een iets minder luxe bus... helaas.
Een normale bus, maar dan met nog wat minder beenruimte :S En daar moest ik nog 10 uur in vertoeven. heb ik normaal niet zoveel moeite mee, maarja wat doe je nog als je boek uit is, je batterij van je I-pod leeg is en er alleen maar spaanse films te bekijken zijn? Juist... naar buiten staren, en als het donker word?? niks meer dus.
Na een uur of 15 had ik het dus ook wel gehad, maar goed.... uiteindelijk toch aangekomen in Managua bracht een taxichauffeur me naar een hostel dat ik in de lonely planet had gevonden.... dacht ik..
ECHT NIET!!! Dit was niet het hostel dat ik bedoelde, daar geloof ik niks van. Gatverdamme!!! Het is het smerigste hostel waar ik verbleven ben. Ik was 5 minuten binnen en had al minstens 5 GIGANTISCHE kakkerlakken gesignaleerd. Zo groot als mijn wijsvinger, dat zegt genoeg denk ik..
Maar goed, snel een douche genomen en toen maar gauw de ogen dicht hahahah :)
Verder nergens last van gehad vannacht en snel maar vertrokken toen ik wakker werd. De bus naar Granada gepakt en een hostel uitgezocht. Ik had er meer van verwacht, maar goed..
Ik wilde eerst even mijn was weg gaan brengen en daarna op zoek gaan naar een ander hostel, loop ik tegen een heel aardige vent aan in de wasserette. Cris. Hij heeft me vandaag aan een onderkomen voor 5 weken geholpen. Ik heb nu een eigen kamer bij mensen in huis, met een eigen douche, wc en tv, voor 250 dollar.
Ik ben er erg blij mee. Het is echt een aardige vent. Hij heeft me nog wat dingen gewezen (zoals dit internetacfe en supermarkt) en hij heeft me aan een nieuwe simkaart geholpen. (zal het nummer even opschrijven)
Ik kan dus verder doen en laten wat ik wil, er wordt voor gepoetst en krijg elke week schone lakens. Eten (lees: ontbijt en drinken)kan ik de koelkast bewaren en ´s avonds ga ik lekker uit eten ;)
Dus... ik heb al vrienden gemaakt hier hahaha....
En dan maar eens kijken of er hier vanavond iets leuks te doen is. Vandaag en morgen een beetje rondkijken hier in Granada en misschien zondag alvast een tourtje doen... en dan maandag... AAN DE BAK ;)
groetjes vanuit Granada!! x Ieneke

o, en mijn telefoonnummer is: 0050583385646

  • 17 Juni 2011 - 20:22

    Ieneke Kuijpers:

    potverdorie... wil ik foto´s toevoegen van de bus en de kakkerlak ;) gaat het niet. Ik heb een memorycard-reader gekocht in Antigua, maar die ligt nog in mijn kamer... volgende keer dus maar weer... :)

  • 17 Juni 2011 - 20:29

    Angelique Teeuwen:

    ha, geniet maar van die luxe kamer! Het blijft erg leuk om jouw verhalen te lezen.

  • 18 Juni 2011 - 11:18

    Michaele:

    ja hé kakkerlakken horen erbij hoor :-) Ieneke, kun je op de landkaart ook de reislijn verder trekken eigenlijk, naarmate jij weer verder reist? was ik benieuwd naar. Wat een geluk heb je toch weer met die kamer. Super hoor. Ik denk hier thuis dan gelijk: is dat wel veilig (jezus ik word oud), maar je zal dat wel goed inschatten haha
    geniet!

  • 18 Juni 2011 - 11:24

    Mieke:

    Ha Ien,

    Getver die kakkerlakken, brrr, maar goed dat je zo'n lange reis achter de rug had, anders had je wellicht gen oog dicht gedaan, toch nog ergens goed voor geweest, die busreis.

    Wat een geluk dat je zo'n aardige mensen tegen het lijf loopt daar. En meteen 5 weken onder de pannen das erg prettig.

    Hier gaat ook alles prima :) Vera wordt met de dag ronder, haha, gaat dr grote broer achterna. Dit weekend kermis vieren in Zaerum :)

    tot schrijfs, dikke kus Mieke en de rest

  • 18 Juni 2011 - 15:40

    Lennie:

    ha Ien,
    haha, toch grappig dat je een Jan EN en Cris tegenkomt! Ik zal het zo ff tegen Ted vertellen (onee, hij zal zelf wel antwoorden...haha). Dat klinkt goed allemaal. Een kamer voor 5 weken, hoe krijg je het toch allemaal voor elkaar? En maandag aan de slag... good luck! Wij gaan nu de laatste drie weken in, het is een gestress om alles af te krijgen. Ben ma blij dat je dat niet hoeft..
    Ik kijk met plezier uit naar je volgende reisverslag.
    groetjes uut Wanssum

  • 18 Juni 2011 - 15:47

    Sandra V:

    Ha Ien, Wat een sjieke verhalen weer, heerlijk! En spannend hoor! Wij hebben in Turkye eigenlijk helemaal niets gedaan maar dat was ook erg lekker! Ben weer super benieuwd naar je volgende updates! Enjoy!

  • 18 Juni 2011 - 17:29

    Wilma:

    he Ieneke, zo dat heb je ook weer overleefd. eindelijk op plaats van bestemming en ook nog een leuke plaats zo te lezen. Nou dat heb je alvast.
    Hier zijn het de laatste loodjes en die wegen soms zwaar. Nog 3 weken. Maar eerst kermis. jammer van het slechte weer maar ja. Zal er eentje op je drinken dan doen we het straks als je terug bent nog wel een keer over.
    Geniet weer van alles en voor maandag alvast weel succes!
    Groetjes Wilma

  • 18 Juni 2011 - 18:52

    Ieneke Kuijpers:

    ja, ik heb wat foto´s geplaatst :)
    veel plezier op de kermis in Zaeaeaeaerum iedereen ;) tot gauw weer!!!

  • 18 Juni 2011 - 20:21

    Marianne:

    Heej ieneke,

    Wow, wat heb je weer veel gezien en meegemaakt in korte tijd.
    En....prima onderkomen voor de komende tijd!!
    Geniet ervan en studeer ze maandag!

    Doei

  • 18 Juni 2011 - 21:02

    Linde De Pinde:

    heeeeeeej Ieneke de Pieneke,

    Bedankt voor de reisverslagen!
    Echt leuk om te lezen. Zo beleven wij het ook een beetje.
    In Hôrs is ut ijskoud. brrrrrrrrrrrr.
    Woensdag gaat t zelfs sneeuwen,volgens internet. Maar goed dat het niet zo;n mooi weer is. Mijn bezigheid 's avonds en in weekend: behang afhalen. echt KEI leuk werk :(

    Ach ja, voor een goed doel he?
    Tot de volgende x.

    Xx

  • 19 Juni 2011 - 11:16

    Fenny:

    Ha Ieneke!
    Leuk om al je avonturen te lezen en weer eens wat foto's te zien! Wat ziet het er daar mooi uit! (Vooral de foto's bij het vorige verhaal, die kakkerlakken zijn natuurlijk wel minder.. ik zou gillend weggerend zijn denk ik).
    Veel succes maandag! Fijn dat je nu voor 5 weken een eigen kamer hebt! Ideaal!
    Ik ga zo maar eens wat voor school doen.. Rapporten, leerlingvolgkaarten bijwerken, spellen bedenken voor de Horizondag enz. enz. Pff... nog genoeg te doen!
    Geniet ze!
    Groetjes Fenny

  • 19 Juni 2011 - 15:07

    Ard:

    Ha Ieneke,
    Ik heb vandaag even tijd je verslagen te lezen. Je weet wel 'vaderdag'; kinderen die niet thuis zijn, slecht weer, veel wind en regen, dus lekker binnen zitten en genieten van jouw prachtige verhalen en foto's. Fijn dat je nu 5 weken onder de pannen zit. Ik ben benieuwd hoe jouw avontuur verder gaat. Aan de kakkerlakken zal het niet liggen, haha.
    Groetjes,
    Ard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 42527

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: