super, geweldig, ongelooflijk, WAUW!!!!!!! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu super, geweldig, ongelooflijk, WAUW!!!!!!! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

super, geweldig, ongelooflijk, WAUW!!!!!!!

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

15 Juni 2011 | Guatemala, Guatemala-stad

Na 2 dagen totaal van de buitenwereld afgesloten te zijn geweest, ben ik weer in de bewoonde wereld terecht gekomen vandaag :)
Maar.... jeetje...... wat was dat een fantastische plek!! Echt waar, als je ooit van plan bent om naar Guatemala te gaan, ga naar Semuc Champey!!!!
Ik zat midden in de jungle, alleen het daarkomen was al een avontuur op zich! Eerst 7 uur in de bus, daarna in Lanquin overstappen in een andere bus, daarna weer overstappen op een 4WD- truck. We moesten achterin de truck gaan staan en reden midden door de jungle. Echt fantastisch!! (ik heb foto´s gemaakt, jawel!! ;) )
De eerste avond sliep ik bij 3 Israelische meisjes op de kamer, de 2e nacht bij een australische en amerikaanse.
En het uitzicht vanuit die kamer!!!! Over de rivier...super!!
Maar goed het mooiste moest nog komen. Gisteren om 10 uur met de tour begonnen. Een flinke wandeling omhoog gemaakt (zweten!!! pfff) Maar het uitzicht en de uiteindelijke beloning waren het waard. Prachtige natuurlijke zwembaden onder aan een waterval. Heerlijk een uur liggen dobberen in het water en meteen een ¨dokter fish¨ behandeling gehad. ( je weet wel: die visjes die je dode huidcellen opeten, erg populair de laatste tijd in Nederland... gratis in Semuc Champey ;) )
Toen lekker even gaan lunchen in het hotel en vervolgens naar de grotten gewandeld om daar een tour te doen.
We kregen allemaal alleen een kaarsje en gingen dus onder begeleiding van kaarslicht en een gids de grotten in. Ik heb daar helaas geen foto´s van kunnen maken, omdat we moesten zwemmen en klimmen. Iets anders meenemen dan dat kaarsje was vrijwel onmogelijk!
En geloof me, dat kaarsje had je nodig! Ik was een paar keer de laatste in de groep en als je achterom keek...... pikzwart! niks te zien. Maar doordat we met een redelijk grote groep waren kon je wel om je heen kijken, het was echt in gelooflijk mooi!
Ik ben ook heel blij dat ik die tour heb gedaan. Het water was wel ijskoud en je moest goed blijven zwemmen om warm te blijven. Het is heel moeilijk te beschrijven hoe was, omdat we zoveel dingen hebben gedaan die in Nederland onmogelijk zouden zijn omdat ze het daar veel te gevaarlijk zouden vinden. Ik vond het persoonlijk niet gevaarlijk, maar je moest zeker wel uitkijken waar je liep en /of zwom, wat soms moeilijk ging vanwege het slechte licht ;) en het kaarsje in de ene hand. tegen rotsen opklimmen, er onderdoor kruipen, opletten dat je niet in gaten viel of struikelde over de rotsen onder water....

Als afsluiter van de dag gingen we nog even heerlijk relaxed in een autoband de rivier af... heerlijk rustig na alle herrie van de Israelische groep die mee was. Jeetje wat zijn die mensen luidruchtig en veeleisend. Iedereen moet maar op hen wachten en het moet allemaal zoals zij het willen... hou ik niet zo van.
Ik had er al verhalen over gehoord van andere reizigers en ook van de gids. (die wilde niet met de Israelische groep mee omdat ze zo luidruchtig en veeleisend zijn) maar nu ik het zelf heb meegemaakt geloof ik het eigenlijk pas, ze zijn echt zo!
Maar goed, die gingen dus niet mee de rivier af in de autoband en ik was alleen met een amerikaans gezin. best gezellig :)
Je kunt je dus wel voorstellen dat ik vannacht heerlijk heb geslapen!! hahaha :)
Vanmorgen om 7 uur de bus weer gepakt en nu ben ik weer terug in Antigua voor 1 (half) nachtje. Rond 3 uur moet ik opstaan om de bus te halen om 4 uur, en om 6 uur vertrekt de bus vanuit Guatemala City.
Dus.... dit was mijn laatste avontuur in Guatemala.... volgende keer verslag vanuit Nicaragua!!!

muchos besos!!!

Ieneke

Even voor de kids in mijn klas: Succes met de CITO, kom op!! doe je best, jullie kunnen het :) enne... natuurlijk zijn jullie de leukste klas van de school!! Jullie hebben tenslotte ook de leukste, tofste en avontuurlijkste juf ;)
En voor Marielle; die school in Granada heet APC Spanish School.

  • 16 Juni 2011 - 07:07

    Roseline:

    Ja op zo'n verslag moet ik natuurlijk even reageren terwijl ik naar buiten kijk en de regen met bakken uit de hemel komt....wat geweldig, spannend en avontuurlijk allemaal en wat een prachtige foto's. Dit zijn toch ook de dingen waar je op had gehoopt of niet? Nu op naar het volgende avontuur. Geniet ze verder....
    gr. Roseline

  • 16 Juni 2011 - 07:13

    Annemie H:

    Oooooh Ieneke wat een avonturen en wat zul je genieten, heerlijk !!!! En gelukkig is het weer allemaal goed gekomen en heb je lees ik al met allerlei verschillende mensen gegeten en leuke dingen gedaan. Blijf genieten !!!

    groetjes Annemie

  • 16 Juni 2011 - 07:21

    Leonie:

    Hola Ieneke,
    Het doet me goed je deze superlatieven te zien gebruiken. Is een teken dat je het heel erg naar je zin hebt. En de foto's geven ook een idee, maar ze geven natuurlijk niet weer wat jij gezien hebt. Dat kun je niet in een foto vangen.
    Het gedrag van die Israelische groep herken ik, hebben we zelf ook eens meegemaakt. Als ze me dat van tevoren gezegd hadden, had ik het niet geloofd!
    Veel plezier op het vervolg van je avontuurlijke tocht en we kijken uit naar jouw volgende berichtje.
    groetjes Leonie

  • 16 Juni 2011 - 08:03

    Fenny:

    He Ieneke,

    Wauw!!! Wat een ervaringen en wat een avonturen!! Geniet er maar goed van!

    Liefs Fenny.

  • 16 Juni 2011 - 08:07

    Daisy:

    Tjeetje, in een woord WAUW!!! Geweldig je verhalen en natuurlijk de foto's niet te vergeten. Wat een bijzondere reis. Geniet ze lekker.

    Liefs Daisy

  • 16 Juni 2011 - 10:48

    Dirkje:

    hallo juf leuke foto's:)

  • 16 Juni 2011 - 11:13

    Nikka Vana:

    ja, vana is aan het eten bij ons en ik zit TV te kijken! en vana gaat nu naar Blekie dat is mijn poes.en wat heb je allemaal gedaan?
    ik hoop dat de school leuk gaat vinden?
    goooooo!juf wat is het daar mooi en wat leuk die foto dat je in het water springt!
    lachlachlachlachlach!
    groetjes nikka en vana.
    ik ga nu naar school toe ik mis je!

  • 16 Juni 2011 - 14:40

    Guus En Suus:

    hey (schoon)zussie

    super super super vet.
    wat een mega vette foto´s zeg niet normaal.
    en ook die reis opzich klinkt al gaaf om mee te maken.
    we keep following you.

    groetjes kus

    guus en suus

  • 16 Juni 2011 - 17:11

    Wilma:

    Ja wat moet je nog meer zeggen/schrijven dan wauw!
    Ik weet niet of ik in die grotten was gegaan. Als ik het lees krijg ik al kriebels maar natuurlijk wel erg mooi en spannend en durf jij dat gelukkig wel. Gisteravond in het bos gezeten, was griezelig genoeg haha.
    Geniet ze en op naar Nicaragua! Wachten op je volgende verslag.
    groetjes Wilma

  • 17 Juni 2011 - 12:09

    Lennie:

    zucht..... zucht..............zucht..............ZUCHT ....was ik maar daar!!!
    X Lennie

  • 19 Juni 2011 - 08:51

    Hanneke Volgt Ieneke:

    Wat een mooie foto's Ien!! Je maakt zo echt wat mee zeg!! Super!!

    Alleen, yuk, die kakkerlakken.....gelukkig kon je de dag erna weg uit die vieze kamer!

    Heeeeeeel veel groetjes uit het ..regenachtige.. Horst

    Van Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 42537

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: