¡Hola amiga! Buen precio!! - Reisverslag uit Chichicastenango, Guatemala van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu ¡Hola amiga! Buen precio!! - Reisverslag uit Chichicastenango, Guatemala van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

¡Hola amiga! Buen precio!!

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

12 Juni 2011 | Guatemala, Chichicastenango

Dat is wat ik de hele dag in Chichi heb moeten aanhoren!!! hahahaha :)
Ik had het kunnen verwachten natuurlijk. Alleen: ¨Ik wil best je vriendin zijn! Maar ik verwacht wel een nog betere ¨precio¨ ;)¨
Ze waren het niet altijd met me eens en ik heb hard onderhandeld. Een aantal mensen wilden niet eens met me in zee, dus dat zegt genoeg XD
Ik heb wel een paar leuke dingetjes weten te scoren trouwens. Er zijn al een paar mensen die zich op een klein (uitermate goedkoop :P) cadeautje mogen verheugen. Alleen heb ik niet zoveel gekocht als ik dacht dat ik ging doen. Ik had op een gegeven moment ook geen zin meer om te onderhandelen en weer weg te lopen om de prijs nog meer omlaag te krijgen. Het is echt 1 groot spel, waar je flink wat tijd voor moet uittrekken. Zeker als je iets moois wilt hebben. (voor weinig geld uiteraard)
De spaanse getallen kwamen nu wel erg goed van pas hoor Marielle! Ik heb ze goed kunnen oefenen weer. Vraag me een getal ik zeg het je meteen ;)

Ik had voor mezelf een hele mooie ring gezien (ja, weer een ring :P) maar hij was te groot, dus helaas....
Wel heb ik een doek met veel kleurrijk borduursel kunnen scoren. Dat wil ik dan graag op laten spannen (pap?? regel maar vast wat latjes als je wil ;)) zodat ik het als schilderij kan ophangen. En voor de rest ga ik niks verklappen. Het is niet zoveel hoor, dus verwacht niet teveel. Ik moet het tenslotte nog 10 weken meeslepen allemaal dus....
Verder heb ik nog wat mooie foto´s van Maya-indianen kunnen maken, dus dat is ook altijd leuk.

Gisteren heb ik trouwens de vulkaan Pacaya beklommen, zonder paard uiteraard! Ik wilde me niet laten kennen. Vooral het begin was even heftig, maar later werd het pad minder steil en kon ik het redelijk goed bijhouden allemaal. En het uitzicht was het waard hoor!! Echt ontzettend mooi! Ik heb al wel vaker een vulkaan beklommen, maar nog nooit zag het er zo buitenaards uit. Er groeide helemaal niks. Alles was zwart, waar je ook keek. Heel bijzonder. Verder waren er gaten waar je de warmte door kon voelen. En tja, wat kun je dan beter doen dan daar marshmallows in roosteren? En ze smaakten nog ook!! Maarja na zo´n tocht naar boven is dat natuurlijk ook een lekkere beloning :)
Daarna moesten we uiteraard nog terug, dat vond ik eerlijk gezegd zwaarder dan naar boven. Ik stond te trillen op m´n benen toen we beneden waren. Het tegenhouden als je naar beneden loopt kost echt ontzettend veel energie. Maar al met al was het een mooie en leuke tocht en ben ik blij dat ik het gedaan heb :)

Gisteravond ben ik nog met 4 zwitserse vrouwen wat gaan eten en lekker aan de mojito gezeten. Het was heel gezellig.

Morgen weer op tijd op voor een nieuwe trip. Morgen rijd ik naar Lanquin, waar ik dinsdag een tour in de grotten heb en woensdag weer van terug kom naar Antigua. En dan is het alweer tijd om Guatemala te verlaten.
Tijd voor een nieuw land, nieuwe avonturen, nieuwe belevenissen, nieuwe mensen en een nieuwe taal! Maar daarover meer in het volgende verhaal.... o, nee, ik denk het verhaal daarna :P

muchos besos aan iedereen!
Ieneke

O, ja... die chickenbus, ik zou het bijna vergeten. :)
Een chickenbus is een oude amerikaanse schoolbus die ze in de leukste kleuren schilderen. (Ik vervloek mezelf dat ik het verkeerde kabeltje heb meegenomen, want het levert mooie foto´s op!! Maar als je ¨wie is de mol¨ hebt gezien afgelopen seizoen, weet je wat ik bedoel)
Maar goed, die bussen die heten zo omdat de lokale mensen er mee reizen en zij nemen dus ook echt gewoon kippen en geiten mee de bus in. Alles wordt in die bus vervoerd. Helaas is mijn chickenbus-avontuur niet zo avontuurlijk geweest dat ik dat met eigen ogen heb mogen aanschouwen. Ik denk dat je daarvoor ook niet van de ene naar de andere grote stad moet reizen met zo´n bus, maar echt ergens op het platteland moet zijn....
En dat, lieve mensen, is het verhaal van de chickenbus :)

  • 13 Juni 2011 - 03:07

    Ieneke Kuijpers:

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! ik heb net zo lang gezocht tot ik een internetcafe vond waar ik mijn geheugenkaartje in een computer kon stoppen, en zie hier het resultaat!!! :D
    Ik heb bij alle verslagen wat foto´s geplaatst, kijk en geniet ;)

  • 13 Juni 2011 - 08:30

    Wilma:

    wauw wat een mooie foto''s.
    Je hebt weer een heleboel meegemaakt. leuk dat je nu ook wat meer contact hebt met andere mensen die onderweg zijn.
    Veel plezier de komende dagen en we lezen wel weer al je belevenissen.
    Groetjes Wilma

  • 13 Juni 2011 - 08:32

    Britt:

    Hoi Juf Ieneke, ik vind de foto's heel erg mooi en wat leuk dat je in de spreekbeurt al hebt verteld over de vulkaan waar je nu geweest bent, die is wel zwart zeg! En die bussen zijn ook cool.
    groetjes van Britt

  • 13 Juni 2011 - 10:28

    Lieke Versleijen:

    Ha Ieneke, wat een mooie foto's en interessante verhalen! Ik blijf je volgen! Geniet ervan! Groetjes Lieke

  • 13 Juni 2011 - 11:36

    Angelique Teeuwen:

    Ha Ieneke,

    wat een mooie foto's en erg leuk om jouw belevenissen te lezen. Geniet er maar lekker van!

    Groetjes,
    Angelique

  • 13 Juni 2011 - 12:18

    Lennie:

    Haai Ien,
    wat een prachtige foto's zeg! Vooral die van jou op de vulkaan en van de mensen daar met die geweldige kleren aan.
    Wij zijn gister op Geallus open air geweest, een festivalletje in Tienray...toch heel wat anders dan jouw invulling van dagen daar haha...
    Geniet ervan, die tien weken zijn zo weer om!
    groetjes Lennie

  • 13 Juni 2011 - 13:03

    Luuk, Roos En Conny :

    Hoi Ieneke, Leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien. Roos vraagt zich af of je billen niet verbrand zijn op de vulkaan???
    De kleurige foto's roepen veel herinneringen op. Geweldig!
    We wensen je nog heel veel plezier en vooral ook geniet (ook van de stille momenten...)
    groetjes Luuk, Roos en Conny Reinders. Maar natuurlijk ook van Stef en Marc en Ruud

  • 13 Juni 2011 - 15:00

    Marielle:

    Ha lieverd,

    Wat een mooie foto's idd!
    Fijn dat je nu toch weer wat foto's op je site hebt kunnen zetten.
    Wij hebben 2 keer ook zo'n markt meegemaakt in Colombia (ook erg groot) en weet dus nog goed wat ze roepen. Maar goed dat ik niet daar was, want dan was me veel aan de vingers blijven hangen. Die spullen zijn ook allemaal zoooo mooi!
    Vooral de hamacas! Die van ons is versleten, maar ik kon het niet van jou verlangen om er 1 mee te nemen, want ze zijn veel te zwaar, hi,hi.
    Ook doet het me erg goed dat je weer veel leuke dingen aan het ondernemen bent en lekker Mojitos drinkt met anderen. Je hebt tenslotte ook vakantie en in je 1-tje Mojitos drinken is niet leuk.
    Nou meid, geniet ze nog!
    ps. Ben je nog geen guapo tegengekomen?
    En ik kijk uit naar je verhalen van de talenschool.

    Dikke vette beso, Marielle en fam.

  • 13 Juni 2011 - 15:06

    Marielle:

    Ha,
    Ps. Nog 1 vraagje; Wat is de naam van die talenschool?
    X, Marielle.

  • 13 Juni 2011 - 15:33

    Marianne:

    Ha ieneke,

    Wow, wat heb je weer veel meegemaakt.
    En als ik die leuke foto's zie, krijg ik ook zin in de vakantie.
    Geniet maar want de tijd vliegt.
    Ik wacht weer op je vlg. Reisverslag.....

    Greetz

  • 13 Juni 2011 - 17:12

    Suus En Guus:

    haaaa ieneke,
    gave foto´s!
    je maakt erg leuke dingen mee daar.fijn nog even de uitleg van de chicken bus.

    geniet ervan,

    kus van suus en guus

  • 13 Juni 2011 - 17:49

    Irene:

    Hoi Ieneke,
    wat een schitterende foto's....dat zwart van de vulkaan....tja ik heb er nog nooit 1 beklommen.....en dat in contrast met die kleurrijke doeken/kleding! Prachtig!!
    Geniet ze!! Ik geniet met je mee!
    Groetjes!

  • 13 Juni 2011 - 18:24

    Leonie :

    Hola Ieneke,

    Geweldige foto's en je bent weer bezig met het grote genieten, merk ik aan je verhalen. We blijven je volgen, vooral na de laatste opmerkingen van je bericht. Het lijkt wel een vervolgverhaal: ook altijd zo eindigend dat mensen nieuwsgierig worden naar het vervolg!
    Veel plezier en tot weer,
    grs.Leonie

  • 13 Juni 2011 - 20:30

    Lisette:

    Wat een gave foto's! En inderdaad mooie mensen!
    Heb je vandaag een goede reis gehad? Veel plezier morgen in de grotten! Ohja, en neem voo rmij maar een lekkere mojito mee!, :).
    XXX

  • 13 Juni 2011 - 20:59

    Theo Custers:

    Dag Ieneke.
    Ik heb al je boeiende reisverslagen tot nu toe in één keer doorgelezen. Geweldig, wat jij daar in Midden Amerika allemaal meemaakt. Ik vind het knap hoe je je er moedig doorheen slaat, ook als het even tegenzit. En ik lees en zie wel, dat je er volop van geniet. Prachtig om te lezen over de mooie dingen die je ziet en de interessante mensen die je allemaal tegenkomt. Heel veel plezier nog en geniet er met volle teugen van. Ik zal je website zeker nog eens bezoeken. Goede reis ! Theo Custers.

  • 14 Juni 2011 - 12:33

    Gino:

    leuke foto's en niet zo leuk dat as he maar waren het lekkere marsmalos GROETJE VAN DE KLAS GINO

  • 14 Juni 2011 - 15:17

    Tom En Luuk:

    oke hier zijn we weer.
    welke dieren zaten er in de chocen bus?
    en hoe smaakten de marsmallows?
    en is het heet
    we zijn lief voor juf bianca en ook voor de gitaarist bjorn
    hij heeft al veel liedjes gespeeeld
    ook zijn we weer begonnen met de cito rekenen en spelling

    groetjes Tom en Luuk (van de leukste klas van de school)

    :D

  • 14 Juni 2011 - 17:55

    Jan En Tineke...:

    Ha die Ienemien,

    Wauw wauw wauw.....echt een hele andere wereld geweldig die foto`s super gewoon, geniet er van, ik geniet al van deze beelden hoe moet dat dan wel niet in het echt zijn....?!!!!!
    Hoije wah os twie

  • 15 Juni 2011 - 08:01

    Peet:

    He !!
    Fijn dat je de "chickenbus" even hebt uitgelegd :). Is dat ook weer duidelijk.
    Wat leuk dat je nu de foto's erbij hebt man, echt mega gaaf !

    Follow the leader...uuhh...Ieneke !!

    Liefs, Peet (en Bart en Koen en Noor)

  • 15 Juni 2011 - 19:01

    Petra Thijssen:

    Ha die Ieneke, heb van je collega's al veel gehoord, gelukkig dat je nu wat meer contact met andere mensen hebt. De foto's zeggen genoeg, het is genieten daar. Wat leuk om je reis te kunnen volgen. Geniet met volle teugen en ik hoop dat je genoeg contacten kunt maken. Veel plezier en ik blijf je volgen. Tot gauw.

  • 15 Juni 2011 - 20:25

    Karin En Ton:



    Hola querida Ieneke,
    Vaya historias más divertidas en tu página web. Y qué experiencia fenominal andar sobre un vulcano.
    !Qué disfrutes!

    Un abrazo y cuídate mucho.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 42517

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: