mooi, oud en gevaarlijk.... (nou ja een beetje ;) - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu mooi, oud en gevaarlijk.... (nou ja een beetje ;) - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

mooi, oud en gevaarlijk.... (nou ja een beetje ;)

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

10 Juni 2011 | Guatemala, Antigua

zooooooo, daar ben ik weer. Dit keer vanuit Guatemala.
Heb al een hele trip achter de rug.
Ben woensdag Van Dangriga naar Puta Gorda gereisd en vanuit daar met de boot naar Puerto Barrios in Guatemala. Daar aangekomen heb ik meteen de bus gepakt naar Chiquimula om 1 dag zover mogelijk te komen. CHiquimula is niet mijn plaats. Gelukkig wilde ik er sowieso alleen maar overnachten. Ik ben daar naartoe gereisd omdat Guatemala City heel onveilig is (zacht uitgedrukt!!) en zeker voor een vrouw alleen is het niet aan te raden daar rond te lopen.
Maar goed, ik moest er gisteren hoe dan ook van bus verwisselen anders kon ik niet in Antigua komen. Overal waar je keek stonden politiemannen en beveiliging met MEGA-geweren. En nog voelde ik me er niet prettig (of misschien.... juist daardoor??)
Gelukkig zijn de meeste mensen hier erg aardig en behulpzaam, zo ook de buschauffeur. Hij regelde meteen een taxi voor op het busstation, want laat het nou net zo zijn dat elke busmaatschappij hier een eigen busstation heeft en ik dus aan de andere kant van de stad moest zijn :S zul je altijd zien...
Maar goed, ook de taxichauffeur was erg aardig en heeft me netjes naar de het busstation gebracht. Alleen.... het was een ¨chickenbus¨
Op zich wel leuk natuurlijk, maar die worden eigenlijk afgeraden. Voordat ik protesteren zat ik al in de bus en was ik al op weg naar Antigua.... Ach ja, als je eenmaal in de bus zit is er niks aan de hand :)
was ook wel weer een belevenis hahaha :D
Toen ik aankwam bij het hostel heb ik meteen 3 trips geboekt en een bus naar Nicaragua.
Vandaag heb ik een dagje vrij om even hier in Antigua rond te kijken (oud en koloniaal, wel mooi!!, zeker voor Midden-Amerikaanse begrippen)
Morgen ga ik de vulkaan Pacaya beklimmen, om 6 uur in de ochtend al!!
Zondag ga ik naar Chichicastenango, die indianenmarkt en maandag vertrek ik voor een 3daagse trip naar Lanquin om een mooiste grotten van Guatemala te bezoeken. Die tip kreeg ik van een jongen in Dangriga. Hij kwam daar net vandaan, dus dat gaan we nog even meepikken :D
Daar kom ik dan woensdag van terug en dan vertrek ik donderdagmorgen om 4 uur naar Nicaragua.
Ik moet dan wel weer overstappen in Guatemala City, maar dat is op hetzelfde busstation, dus ik hoef de stad niet in. Dat hebben ze zo voor me geregeld. En al deze tours en de busreis naar Nicaragua kost me maar 180 euro!!!! Da´s toch niks??

Gisteravond heb ik hier in het hostel een groepje uit Nieuw-Zeeland leren kennen. Het is een stel en een vriend en zij zouden hier in Antigua hun vrienden ontmoeten die al op reis waren, die kwamen vanuit Mexico. Zij gaan met z´n 5en 5 maanden door Midden- en Zuid-Amerika reizen. Hoe cool is dat??
Ik ben met hen gaan eten gisteravond en ze vroegen of ik vanavond weer meeging. TUURLIJK!!! gezellig :D

Dus dat zijn de plannen voor komende week. Veel leuke dingen doen en zien!
morgen en zondag ben ik wel op tijd weer terug, dus dan kan ik even laten weten hoe de eerste 2 tours waren ;)

Foto´s toevoegen zal helaas weer niet lukken, ik heb het verkeerde kabeltje meegenomen vanuit thuis :S
dus ik kan alleen foto´s toevoegen als ik m´n geheugenkaartje in de computer kan stoppen. Ik hoop dat ik in Granada een laptop ofzo kan vinden die ik even mag gebruiken. Dan kan het namelijk zeker....
Hier gaat het voorlopig in ieder geval niet lukken.

groetjes en tot gauw!!

kus Ieneke

  • 10 Juni 2011 - 18:01

    Michaele:

    hé Ieneke, wat is in hemelsnaam een chickenbus? ben ik wereldvreemd? :-)
    Tof zeg wat je allemaal gaat doen! klinkt heerlijk! Geniet!

  • 10 Juni 2011 - 18:13

    Loes En Marly:

    Goh, Ieneke, wat een leuke vooruitzichten. Super dat je zoveel leuke dingen gaat doen. Het allerleukste is natuurlijk dat je mensen hebt ontmoet waar je iets mee kan!

    Ben benieuwd naar de chickenbus: zit die erg vol, hangen er kippen aan of is ie alleen maar voor leuke chicks :)

    Verder alles prima, de monteur is geweest en alles was goed hahaha, zal je wat interesseren nu :)

    Geniet ervan!
    Liefs Loes en Marly

  • 10 Juni 2011 - 19:31

    Nikka :

    hee, juf ik ben blij dat ik met je kan praten en dat je een computer hebt ik ben speler van het jaar geworden ik moest super hard lachen omdat: Anke van enckevort deed een mens na die flou deed vallen van blijdschap en ik was inderdaad zooooo blij dat ik speler van het jaar ben ik zei: dat ik het de hele tijd niet was en toen stond ik te praten en toen zij een meneer dat ik had gewonnen en ik schrok mij rot!!! maar even goed ik vind je de liefste juf van de hele wereld!!! en meester Bjorn is ook lief hij deed ook gitaar spelen wat ik ook zooooooo leuk vond ik hoop dat je me mist??? ik vind je zoooooooooo lief!!! nog een fijne reis!!! groetjes Nikka


  • 10 Juni 2011 - 19:48

    Daisy:

    Ha Ieneke,

    Gaaf hoor om je reisverhalen weer te lezen. Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je leuke mensen hebt leren kennen.
    Ik wens je een super veel plezier met alle trips die je gaat maken!!! Ik kijk weer naar alle verhalen van je uit. Heel erg veel plezier.

    Liefs Daisy

  • 10 Juni 2011 - 20:35

    Anke En Jan:

    Heej Ien, klinkt allemaal heel bekend! Geniet ervan, tis prachtig daar. Ben benieuwd hoe je vulkaan Pacaya er van af brengt, ik zat na een half uur al bekaf op zo'n arme ezel die me naar boven bracht. haha. denk dat jij meer bikkel bent als ik het zo in moet schatten!

  • 11 Juni 2011 - 10:27

    Peet:

    He Ien,

    Ook ik moest ff nadenken wat een "chickenbus" zou zijn, vol met geslachte kippies, levende kippies, mooie chickies of...of..of..??? haha, klinkt weer veelbelovend allemaal !!

    Liefs Peet

  • 11 Juni 2011 - 13:15

    Karin En Ton:

    Leuk om je verhalen weer te lezen. En iedere keer ben ik nieuwsgierig genoeg om te kijken of je al foto's hebt toegevoegd. Maar ja, dat wordt afwachten dus maar...! Leuk dat je weer wat metgezellen hebt gevonden.
    Geniet maar lekker van je vrijheid en je nieuwe ervaringen!!!
    Trouwens net als alle anderen, ben ik ook benieuwd naar wat een chickenbus is!!! Geen idee!!!

  • 11 Juni 2011 - 13:39

    Joelle Henraat:

    hoi juf ik hoop dat je een fyne vakantie hebt gr joelle

  • 12 Juni 2011 - 06:10

    Janneke:

    Ha Ien,
    zit al vanaf half 7 beneden met Piet, die nu met zijn neef Ties aan het bellen is, haha. Klinkt allemaal wel goed daar.
    Ben erg nieuwsgierig naar de foto's ook.
    Vind t ook wel erg dapper allemaal!
    Geniet er nog maar lekker van daar.
    Een kleine uitleg van de chickenbus in je volgende verslag zou vele lezers uitkomst bieden. Je hebt ons heel benieuwd gemaakt naar dat fenomeen!! :-)
    tot snel! Janneke (en mark en de kids)

  • 12 Juni 2011 - 06:15

    Janneke:

    Heb ff voor je opgezocht; het is belizaans.

  • 12 Juni 2011 - 11:38

    Lisette:

    Ha skon zuske,

    Goed zeg dat je het roer zo hebt omgegooid, met weer een leuk doel voor ogen! En daarbij krijg ik de indruk dat je heel veel gaat zien en beleeft!
    Mooi en fijn om te horen dat je het reisritme weer te pakken hebt!
    Geniet ervan , have fun! en de groeten aan die down unders!
    Dikke beso.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 42522

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: