per ongeluk geweldig :) - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu per ongeluk geweldig :) - Reisverslag uit Chetumal, Mexico van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

per ongeluk geweldig :)

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

04 Juni 2011 | Mexico, Chetumal

Zo, mijn laatste dag in Mexico is aangebroken. Ben ook wel klaar voor een ander land nu.
Mexico was leuk, maar ik denk dat Belize mooier is....
Hoewel..... gisteren toevallig ook wel iets prachtigs meegemaakt!!
Ik had besloten nog naar Bacalar te gaan omdat Chetumal niet veel aan zou zijn volgens de Lonely Planet. Dus na een uurtje of 2 in de bus een taxi gevraagd me naar een ¨habitacion barato¨ te brengen.
(een goedkoop adresje) Dat is niet helemaal gelukt, maar het geld was het wel meeeeeeeeeeeer dan waard!!!
In Bacalar is namelijk een meer, het blauwste meer dat ik ooit gezien heb!! In 1 woord: WAUW!!
Echt super.
Ik kwam bij een Amerikaanse vrouw terecht die kamers verhuurde... Alleen, ze had geen kamers meer :(
Dus ik maakte al aanstalte om verder te gaan zoeken (en die taxi was natuurlijk alweer weg, grrrr).
Maar toen zei ze: ik heb nog wel een mini-caravannetje bij het meer staan, het heeft alleen geen water of elektriciteit, maar tegenover de caravan zijn douches en wc´s die je kunt gebruiken....
Natuurlijk eerst even kijken en echt waar: geweldig!!!! hahaha ik moest gewoon lachen toen ik dat kleine ding zag staan. Je kon je kont er niet in keren, maar om in te slapen... Fantastisch!!
Dus je raadt het al: daar heb ik mijn nacht doorgebracht.
Ik kan helaas geen foto´s bijvoegen, dat probeer ik de volgende keer, want niet alleen de caravan was geweldig, ook het uitzicht was prachtig!!
Uiteraard lekker een duik genomen in het prachtige blauwe water (dit keer dus niet zout :)en ´s avond lekker op een rustig pleintje gegeten en daarna mijn 1e boek uitgelezen voor de caravan.
Er was maar 1 maar...... de zoon van de vrouw die mij die caravan verhuurde... jeetje wat een engerd!!!
Hij was heel aardig hoor, maar ik was een thriller aan het lezen en hij was gewoon precies wat ik me had voorgesteld bij de moordenaar uit het boek!!!!
Dus ik heb vannacht voor de zekerheid toch maar de caravan op slot gedaan. Dat leverde me overigens een benauwde en toch ook wel enigszins angstige nacht op. Dat laatste was natuurlijk nergens voor nodig, maar ik kreeg het toch niet uit m´n hoofd. Ik had bedacht dat ik misschien nog een nacht zou blijven, maar na vannacht.... toch maar liever niet hahahaha
Dus toen wilde ik vanmorgen de bus naar Chetumal pakken... was die net vertrokken... grrrr
Ik zou nog 2,5 uur moeten wachten op de volgende. Dat vond ik te lang en heb dus maar een taxi genomen (die het 3dubbele kostte, maar nog steeds maar 10 euro, voor 50 km valt dat ook wel weer mee natuurlijk)
Hier aangekomen bleken er geen hostels te zijn en moest ik noodgewongen (en wederom alleen) een hotel nemen. Ook weer erg duur natuurlijk. Maar goed, het is maar voor 1 nachtje en morgen neem ik de bus naar Orange Walk, Belize.
Ben benieuwd hoe het aan de grens zal gaan. Zal wel loslopen..
Dus....wordt vervolgd met avonturen vanuit Belize!!

muchos besos Ieneke

  • 04 Juni 2011 - 19:48

    Britt En Roseline:

    Nou nou het gaan nu toch wel echte avonturen worden.....toch maar niet al te veel thrillers lezen....een romannetje had misschien een heel ander beeld gegeven van die zoon.....hahaha. We hopen dat je in Belize iets meer geluk hebt met de hostels wat reisgenoten betreft en wij wensen je daarnaast veelmleuke avonturen daar.
    Muchos besos Britt en Roseline

  • 05 Juni 2011 - 09:18

    Hanneke Volgt Ieneke:

    Heej Ien,

    Haha, ik moest wel lachen om dat stukje van 'je thriller'. Wie leest er nu ook een thriller als je alleen bent en zoooo ver weg in zo'n onbekend land....aan een meer. Zonder thrillerboek zou ik al dingen gezien hebben ;) maar ja dat ben ik.

    Trouwens die foto was wel aangekomen op mobiel en de hele tekst ook.Moest er gewoon nog ff op drukken. Lag waarschijnlijk aan mij....die avond ;)

    Adios guapu!!!

  • 05 Juni 2011 - 11:10

    Linde De Pinde:

    Hé mupke,

    Wat een blauw water!!!!
    SJIEK MAN!

    heb je zeker gephotoshops ;)

    Ik kan me al helemaal een voostelling maken: Ien in zo'n schattig caravannetje. (Alleen die zogenaamde moordenaar komt gelukkig niet in mn visuele gedachte voor...maar geen enge boeken meer lezen meissie...haha)

    Xx

  • 05 Juni 2011 - 15:34

    Marianne:

    Heey ieneke,

    Wat een spannend avontuurtje,zo zullen er nog wel meer volgen......
    Leuk om je verslagen te lezen, ben toch steeds weer benieuwd wat je nu weer hebt meegemaakt of wie je ontmoet hebt.
    Greetz!

  • 05 Juni 2011 - 19:04

    Karin En Ton:

    Heej Ieneke,

    Wie doet dat nou ook, een thriller lezen in je eentje in the middle of nowhere! Ik in ieder geval niet. Ik zou het in mijn broek gedaan hebben van angst. 'Kijk wel uit! Ik neem toch al mijn petje voor je af, at je dit allemaal doet. Wel lekker blijven genieten, en vooral veel opschrijven, dan kunnen wij lekker meelezen in jouw reisgids!

    Groetjes Karin

  • 05 Juni 2011 - 21:10

    Loes :

    Haaa! Wauw, wat een mooie foto's! Erg leuk om je verhalen te lezen, klinkt echt tof allemaal. Dat meer in bacalar ziet er inderdaad heel mooi uit op google!
    Met je huisje is alles goed! Ik vind het heerlijk.
    Geniet van belize! Liefs

  • 06 Juni 2011 - 14:33

    Lennie:

    zie nu ineens ook dit bericht van je! Man wat een verhalen zeg! Geniet ervan...wat je nu allemaal meemaakt dat maak je nooit meer mee...
    Kus Lennie

  • 10 Juni 2011 - 16:10

    Manuel:

    Haa Ien,

    Jaaa dat zijn leuke plekken om te bezoeken.
    En die grotten vooral hmmm heerlijk lijkt me dat.
    De Maya tempel ook nog eens gezien pfff zullen wij ff ruilen? Jij in Venlo en ik in Belize hahaha
    Valt toch wel reuze mee daar, je ontmoet leuke mensen en komt op plekken terecht waar menigeen jaloers op zouden zijn.

    Groetjes Maantje

  • 20 Augustus 2011 - 10:07

    Kevin:

    je wort mijn juf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 42534

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: