Chichen Itza, snorkelen en duikje in de grotten :) - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu Chichen Itza, snorkelen en duikje in de grotten :) - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

Chichen Itza, snorkelen en duikje in de grotten :)

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

02 Juni 2011 | Mexico, Tulum

Hola familia y amigos!! :)

Alles goed zo te lezen bij jullie!! Hier ook hoor.
Ik ben dinsdag naar Tulum gereisd aangezien ik Cancun maar niks voond. Dus toen heb ik 's morgens toch maar besloten om de bus te pakken en verder e reizen!
beste beslissing tot nu toe, hahaha
Ik zit nu in een (fancy) backpackershostel. waar je moet inloggen voor je ontbijt enzo, heel cool! zal ik waarschijnlijk niet mer tegenkomen! hahaha
Eerste dag hier was niet zo denderend, maar gisteren ben ik lekker met mijn twee kamergenootjes (beide amerikaans) naar het strand gegaan. EN DAT WAS MOOOOOOOOOIIIII!!!! ik was echt even vergeten hoe mooi tropische stranden zijn, ongelooflijk!! Toen hebben we daar ook maar meteen even een snorkeltourtje gedaan voor 150 pesos (= ongeveer 10 euro, nik dus!!) en verder lekker lui onder een palmboompje onder het genot van een mojito (jaja Han ;) een boek liggen lezen. Kon vervelender uiteraard!!
Het enige nadeel is wel: ik ben ontieglijk verbrand!! AU!! maar goed, laten we hopen dat dat weer snel bijtrekt. :S
Toen hebben we 's avonds lekker taco's gegeten, en nee.... die zien er niet uit zoals bij ons!! maar zijn zooooooooooo lekker en je betaalt er maar 1 euro voor, dus met 3 euro ben je klaar wat het eten betreft!
Vandaag ben ik naar Chichen Itza geweest. Een oude mayatempel/ruine/piramide. ontzettend toeristisch maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Het was er wel ongelooflijk warm, 41 graden!!! pffff, dus dat was niet echt meer uit te houden op een gegeven moment. Ik heb wel hele mooie foto's gemaakt. Ik zal er een paar proberen bij te voegen. Daarna zijn we naar een grot gegaan waar je kon zwemmen..... ongelooflijk mooi!!! ik heb daar een tijdje in het water op m'n rug gelegen, gewoon alleen maar liggen genieten. Que Bonita!! :)
Al met al dus toch alweer het een en ander gedaan. ook al wel wat leuke mensen ontmoet. Ik vind het alleen jammer dat iedereen die je aardig vindt, na 1 of 2 dagen alweer weg is, of dat je dan zelf alweer vertrekt. Vooral die 2 amerikaanse meisjes waren erg leuk gezelschap. Ben gisteravond ook nog met 1 van hen even "uit" geweest. was erg gezellig.
D'r lopen hier trouwens ook veel vage figuren rond hoor. D'r zit hier een belg in het hostel (jaja, weer een Belg en nee Ted het was niet Jan Zegers hahaha) en die reist al zo'n 4 jaar rond.... da's vreemd! dat zijn ook de mensen waarvoor je moet oppassen, volgens mij doet hij dingen waarmee ik me niet wil inlaten! Doe ik dus ook niet, geen zorgen!! :)
Morgen pak ik de bus, verder naar het zuiden, waarschijnlijk Chetumal, aan de grens met Belize. Dus... misschien mijn volgende berichtje wel vanuit Belize :)
Dankjewel voor alle leuke reacties, fijn om te lezen dat zoveel mensen het leuk en misschien wel net zo spannend vinden als ik :)
Ik ben ook benieuwd naar m'n volgende hostel en de mensen die ik nog ga ontmoeten. Ik hoop alleen op 1 persoon waar het goed mee klikt en die ook een beetje dezelfde route gaat als ik. Gezelschap voor een beetje langere tijd zou ik wel kunnen waarderen. maar als ik de andere backpackers mag geloven, gaat dat nog wel gebeuren! Zou leuk zijn :)
Hasta la vista y adios!!

besos (=kusjes, voor degenen die het niet weten ;)) Ieneke

  • 03 Juni 2011 - 04:19

    Ieneke Kuijpers:

    O, ik zie dat die laatste (zwem)foto van mij niet zo duidelijk is....ach ja, vind ik persoonlijk niet zo erg ;) en je kunt wel goed zien waar ik gezwommen heb!!! Cool he? (dat was het ook echt trouwens!! xD)

  • 03 Juni 2011 - 05:54

    Daisy:

    Ha lieve collega,

    Dat ziet er allemaal goed uit zeg!!! Wauw wat een foto's en verslag weer. Ik wens je een hele mooie reis naar wellicht Belize...

    Liefs Daisy

  • 03 Juni 2011 - 07:25

    Sarah:

    heeeeey ieneke!!

    wat sjiek zeg!!! een week geleden zaten we nog samen aan de tafel en nu heb jij al zo veel mooie dingen gezien en gedaan!!! leuk om te zien.
    hoop ook voor je dat je snel een vast reisgenootje tegen komt!

    geniet nog maar lekker!!

    sarah

  • 03 Juni 2011 - 07:50

    Hanneke Volgt Ieneke:

    Heej Ien,

    Mjooooooooooohhh zeg!!!
    Ziet er goed uit :D
    Leuk zeg.
    Ooohh lekker Mojito!Wit bier is dan toch ff een tikkeltje anders...
    En ik lees dat je heel verstandig bent, goed bezig ;)

    Nog geen aardbeigifkikkers gespot?

    Besos (ik pik het snel op he hahah) Hanneke

  • 03 Juni 2011 - 07:51

    Karin En Ton:

    Wauh, wat een foto's! Je krijgt zo een vakantiegids-gevoel. Zou zo met je mee willen duiken in die brochure! Geniet ze! En vele groetjes!

  • 03 Juni 2011 - 07:56

    Annemiek:

    Hey bovenbuurvrouw,

    fantastisch wat je nu al gedaan en gezien hebt. Ik begin al een beetje jaloers te worden. Wij hebben hier gisteren de herrie van Alcatrazz mogen aanhoren (viel wel mee hoor), en jij mag van de heerlijke RUST op een zonovergoten strand genieten.
    Maak er een onvergetelijke reis van.

    Groetjes,
    Annemiek

  • 03 Juni 2011 - 08:05

    Fenny:

    He meis!!

    Wat heerlijk zeg, lekker genieten van alles.
    En neem ook maar van mij aan, je komt inderdaad nog wel een backpacker tegen waar je langer mee onderweg bent.
    Geniet er nog maar goed van en ook van het mooie weer!!

    Liefs Fenny.

  • 03 Juni 2011 - 08:11

    Jan En Tines:

    Mogge Ienemien,

    poeh poeh ......mijn god wat schon,
    dat is toch puur genieten man....euh vrouw!
    dat maatje dat komt wel je ontmoet zo veel leuke mensen......! Geniet ze wah, hoije ah , os twie

  • 03 Juni 2011 - 08:31

    Marly:

    Ongelooflijk, een paar uren vliegen en je bent in een totaal andere wereld!
    Wie weet wie en wat je nog allemaal tegenkomt, lijkt net een spannend boek met een inleiding waarin sfeer geschapen wordt. Lukt prima, ik kan het me met foto's al een beetje voorstelen. Het boek bevalt me wel, ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk!

    Geniet, geniet, geniet!

    Verder alles prima, ook in je huisje.

    Groetje Marly

  • 03 Juni 2011 - 08:37

    Britt En Roseline:

    Tja daar worden we wel stil van zeg...wat een belevenissen al en wat een prachtige foto's, echt iets uit een boekje. En dan lekker eten voor zo weinig geld is natuurlijk ook meegenomen...zijn de mojito's net zo goedkoop....? Wij hopen dat je snel een leuke reisgenoot tegenkomt! We kijken uit naar je volgende verslag! Groetjes vanuit het zonnige Sevenum
    Britt en Roseline

  • 03 Juni 2011 - 10:44

    Ard:

    Hoi Ieneke,

    Ik zie aan je leuke reisverslag en mooie foto's dat het goed vertoeven is in Mexico. Ik hoop voor je dat je leuk reisgezelschap vindt waarmee je een tijd lang samen kunt optrekken.
    Bij ons in Sevenum en Horst gaat alles zo z'n gangetje, dus kun je met een gerust hart je prachtige reis vervolgen. Geniet er van.

    Groetjes,
    Ard

  • 03 Juni 2011 - 11:47

    Rene:

    Ola Ieneke!

    Esas fotos son muy bonitas! Espero que pronto encontras una companera de viaje (o un companero guapo, por supuesto!). Y creo que podemos leer aqui un reportaje en espanol dentro de un mes, no?

    Saludos de Hooooooooors wah!

    (nu maar hopen dat Marielle dit niet leest)

  • 03 Juni 2011 - 12:19

    Annemie Hermkens:

    Je bent nog maar 5 dagen weg en dan al zo'n mooie dingen gezien en beleefd, belooft wat voor de andere 77 dagen ! Geniet van alles en neem je tijd daar ook voor.

    groetjes Annemie

  • 03 Juni 2011 - 12:41

    Umakorn:

    Woohoo...heerlijk dat heldere water! Jammer dat het zout is haha.
    Klint gezellig zo met die Amerikanen...waar kwamen ze vandaan in Amerika, ben benieuwd naar het accent lol.
    Anywho je ziet er goed uit op de foto's Ienimini. Ik zou zeggen geniet er van en tot snel weer!

    Mucho besos,
    Uma

    ps Als je terug bent mag jij ons een paar mojito's maken...kunnen we een beetje samen nagenieten lol

  • 03 Juni 2011 - 13:06

    Wilma:

    Waauwww wat een mooie foto's. Zeker weten is dat genieten. Leuk om je verslag te lezen. Ja wat Sarah ook al schrijft: vorige week nog een borrel op school en nu alweer zoveel gezien en ondernomen.
    Wachten op je volgende verslag. Geniet en op naar je volgende avontuur.

    Groetjes vanuit de Kronenberg
    Wilma en kids

  • 03 Juni 2011 - 15:04

    Leonie:

    Ha Ieneke,

    Afgelopen maandag voor de eerste keer alleen moeten eten op school alvorens naar de Spaanse les te gaan! Niets aan! Maar ik ben blij te lezen dat je het zo geweldig vindt. Daar onderneem je dit toch voor! Leuke ontmoetingen, schitterende omgeving, veel nieuwe indrukken. Geef dit ook een plekje in je rugzak! En een vast reismaatje komt ook wel op je pad.
    Veel plezier, en ik kijk uit naar je volgende berichtje!

    groetjes Leonie

  • 03 Juni 2011 - 15:42

    Lisette:

    Ha Sis,

    jeetje, wat gaaf zeg! Is die grot wel echt, :).
    Wanneer ga je weer op doorreis? Nou ja, ik lees het wel. Tis nu elke dag mail checken! Benieuwd naar je avonturen. Ik ga vanavond in het zonnige Horst een biertje drinken. Klinkt vreselijk saai na jou verhaal, :(.
    Have fun!!!!!!!!
    besos terug!

  • 03 Juni 2011 - 17:07

    Guus En Suus:

    hey zussie

    super super gaaf ziet dat eruit zeg echt mooi.

    khoop voor je dat nog wat reisgezelschap tegen komt.
    ik zie wel weer wanneer je volgende verslag is.

    enjoy.

    hasta la vista

    guus en suus

  • 03 Juni 2011 - 17:58

    Gerben En Mieke:

    Ha Ien!

    Wow!!!! Dat klinkt echt allemaal super!
    Dat belooft nog wat voor de rest van de reis.
    Leuk zeg, dat je allemaal mensen tegen komt waarmee het gezellig is. En inderdaad, er zal vast wel iemand zijn die dezelfde route gaat....

    Heel veel plezier (en pas op voor vage belgen hè!)

    Besos terug uit Raalte!!
    X

  • 03 Juni 2011 - 18:14

    Angelique Teeuwen:

    Ha collega,

    wat een mooi verslag, erg leuk om te lezen en op de foto's te zien wat je al gedaan hebt. Geniet van de verdere reis,

    veel plezier!
    Angelique

  • 03 Juni 2011 - 19:46

    Fien En Lam:


    \ha ien wat is dat leuk om je zk
    m

    oeten hebben

    ha ien
    wat leuk om je zo te kunnen volgen

    hadden we tien jaar geleden ook moeten hebbentoen loek in australie zat,
    fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en och die vrienden komen wel je hebt een vlotte babbel grvan ons

    ,

    toen loek in australie

  • 03 Juni 2011 - 20:08

    It Is I "Tommie":

    Ha Schwester, lekker bezig inderdaad. Die foto via de mms werd goed ontvangen, collega's waren jaloers, ik ook trouwens. Ik stond op dat moment net wat Polen geld af te troggelen.
    Doe ze de groeten daar, en je vrienden ook natuurlijk.

    Grtzz,

    Ik.

  • 03 Juni 2011 - 20:47

    Lennie:

    haai Ien,
    ajjajjaj.... wat klinkt dat (nu al) allemaal te gek!
    Vooral die mojito's...haha. Nee grapje, wat heb jij toch een hele andere week dan ons! Ben wel een beetje jaloers ja..
    geniet ervan megje!
    Veel liefs van Lennie

  • 04 Juni 2011 - 12:36

    Evelien & Mam:

    hoi juf ieneke
    we kunnen aan de foto's wel zien dat het heeeeel erg leuk is daar.....wij willen ook wel zo'n vakantie hebben! :D
    Wel vreemd dat je zo ver weg bent, en dat we toch meteen alles kunnen zien en lezen... we verheugen ons al weer op je volgende verslag en foto's
    groetjes Evelien & Annemie ( mam)

  • 04 Juni 2011 - 12:41

    Evelien & Mam:

    hoi juf ieneke
    we kunnen aan de foto's wel zien dat het heeeeel erg leuk is daar.....wij willen ook wel zo'n vakantie hebben! :D
    Wel vreemd dat je zo ver weg bent, en dat we toch meteen alles kunnen zien en lezen... we verheugen ons al weer op je volgende verslag en foto's%0

  • 04 Juni 2011 - 13:20

    DIRKJE:

    hallo jufrouw ik vind het leuk om te horen hoe het met je gaat

    grtz dirkje

  • 04 Juni 2011 - 13:58

    Kim En Monique:

    ha juf,

    wat is het daar mooi, grappig dat we zo snel al van je belevenissen kunnen genieten, veel plezier nog
    groetjes kim en monique

  • 14 Juni 2011 - 16:50

    Dirkje:

    bedankt voor de mail op school juf.
    jufrouw bianca heeft hem voorgelezen.
    hopelijk schrijf je snel weer een mail
    :)
    gr dirkje

  • 14 Juni 2011 - 16:53

    Dirkje:

    :):):):):):0:):):):):):):) nog veel geluk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 42518

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: