@ Belize.... en nu?? - Reisverslag uit Orange Walk, Belize van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu @ Belize.... en nu?? - Reisverslag uit Orange Walk, Belize van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

@ Belize.... en nu??

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

05 Juni 2011 | Belize, Orange Walk

Vanmorgen maar snel wegwezen uit Chetumal, want jeetje wat was dat een baggerstad!! Echt helemaal niks te doen, zelfs geen restaurants die open waren, dus ik moest in het duurste hotel in de stad gaan eten. Uiteraard het goedkoopste op de kaart gekozen, een hamburger hoe niet-mexicaans hahaha
maar het smaakte en na nog even wat rondgelopen te hebben ebn ik terug gegaan naar mijn hotelkamer en heb ik nog wat disneyfilms in het spaans zitten kijken. Ik kon natuurlijk maar een paar woorden verstaan, maar tekenfilms spreken voor zich ;)
Vanmorgen om 10 uur kon ik met de bus mee naar Belize en toen ik vroeg waar ik moest betalen zei de chauffeur: "relax man, ze komen bij je langs in de bus"
:D hahaha ik had al gehoord dat Belize zeer beinvloed is door de Cariben, en niets bleek minder waar.
ZE lopen hier zlefs langzaam en als je wat sneller loopt kijken ze je al vreemd na.
Maar goed, toen moesten we nog door de douane.... makkie! stelde echt niks voor!!
Ik had er een beetje schrik voor omdat ik niet goed wist wat ze van me verwachtten, maar de de buschauffeur was heel aardig en heeft me netjes in het engels het een en ander uitgelegd waardoor alles soepel verliep.
Da's wel een pre hier..... ze spreken engels, geen spaans. Ik spreek toch nog best slecht spaans. Goede zinnen maken is erg moeilijk, zeker als je niet veel tijd hebt om na te denken (sorry Marielle ;))

Toen aankwam hier in Orange Walk werd ik al meteen opgewacht door Cliff. Hij zou me wel even wegwijs maken. Hij heeft me m'n hotel gewezen en daarna de pinautomaat. En nee.... hij hoefde er geen geld voor, dus er bestaan toch nog wel oprechte mensen ;)

Maar goed, het hotel, waarvan ik dacht dat het een hostel was. Maar helaas bleek dat dus niet het geval.
Ik slaap dus weeeeeeeeeeeeer alleen.... Ik kon wel janken toen ik dat hoorde.
Na de rondleiding van Cliff ben ik toen naar m'n kamer gegaan en ik heb eens even goed na zitten denken.
Zo wil ik niet verder reizen, ik voel me eenzaam en alleen, niemand om mijn belevenissen mee te delen (althans niet direct.)
Ik hier in Belize nog max een week reizen, daarna ga ik nog naar Chichicastenango in Guatemala ( de grootste indianenmarkt van Midden-Amerika) en dan reis ik in 1 ruk door naar Granada, Nicaragua.
Ik sla Honduras en El Salvador over en ga spaans leren in Nicaragua. Daar zijn de beste spaansscholen te vinden en ik denk dat het geen kwaad kan om een paar weekjes intensief aan de slag te gaan.
Ik weet nog niet precies hoe lang, maar ik denk een week of 5 dat het dan gaat worden ongeveer.
Die school die ik heb gevonden geeft ook salsa- en merengue lessen :D dus da's mooi en er worden ook vaak excursies georganiseerd, dus ik toch nog wel het een en ander zien.
Na die weken ga ik nog de laatste 3 of 4 weken reizen door Costa Rica en Panama. Costa Rica is bekend, ik weet hoe ik me daar moet redden. Ik wil nog een keer proberen om de Arenal te zien en ik wil nog naar Isla del Cano.
In Panama ga ik niet veel meer doen, waarschijnlijk de laatste week even op het strand liggen en een rondvaart maken over het Panama-kanaal.

dus... al met al niet helemaal wat ik gedachte had toen ik hieraan begon, maar opgeven en terugkomen omdat ik me zo alleen voel is geen optie. Ik ga die 3 maanden hoe dan ook vol maken. En dan liever met iets nuttigs en leerzaams, dan dat ik me de hele weg klote voel en met een vervelend gevoel terug moet kijken omdat het niet ging zoals ik verwacht had.

groetjes en veel liefs vanuit Belize

kus Ieneke

  • 05 Juni 2011 - 21:12

    Michaele:

    Keigoed van je Ieneke! Wat heb je dat nou alweer (snel) een goeie draai gegeven! Leuk idee ook trouwens om les te nemen in taal èn dans. Dan heb je ook meer mensen om je heen die je wat vaker ziet. Hoop dat het je goed doet!
    lieve groet, Michaele

  • 05 Juni 2011 - 21:52

    Roseline:

    Wat ontzettend goed van je dat de dingen die tegen zitten zo snel naar iets positiefs omzet, zeker ook omdat je op jezelf bent aangewezen...Als je straks terugkomt van je reis kan je wellicht zelf nog spaanse les gaan geven.....zo goed beheers je het dan...zelfs zonder na te denken. Lijkt mij een leuke combi met die danslessen en de excursies. Dat gaat zeker goedkomen...!!
    Saludos querida (heb ik ook opgezocht hoor want mijn spaans is bagger....) Roseline

  • 06 Juni 2011 - 11:24

    Suus :

    Haaaa Ieneke,
    Al enkele dagen mn mail niet gecheckt en khad dus heel wat bij te lezen met je verhalen!erg leuk by the weg! Ik schrok n beetje toen ik net je laatste verhaaltje las, ik snap je gevoel maar ik weet ook zeker dat dat goed komt, en je blijft mooie dingen zien en dat kun je dan misschien niet delen, maar dat heb jij dan wel meegemaakt!komt goed, ohja ik hoop dat je t berichtje gehad hebt, ik ben tante geworden! van bert, bijna 9 ponder, alles is goed!
    dikke kus van suus

  • 06 Juni 2011 - 14:08

    Fien:

    wat jammer ien dat de hotels wat tegen zittentref je op de reis zelf geen leuke jongelui,.geniet er toch maar van je hebt er zo lang naar toe geleefd gr lam en fien.

  • 06 Juni 2011 - 14:29

    Lennie:

    hai Ien,
    ach megje, ik heb wel een beetje met je te doen. Ik vind het wel echt knap van je dat je ook verder kunt kijken en dat je nieuwe doelen voor ogen hebt.
    Maar dat hotel, in Orange Walk, had je dat al eerder geregeld? Moet je dan meteen aangegeven voor hoe lang je daar bent? Want als het je niet bevalt dan zijn er toch massa's andere hostels?? Of is dit een beetje te gemakkelijk gedacht van mij? En Jan Zegers, het komt allemaal goed! Zowaar ik Lennie heet! haha

  • 06 Juni 2011 - 15:56

    Marly:

    Dus je wordt straks onze deskundige in salsa of merengue. zal leuk staan op de rooie uurkes zitting: een swingende Ieneke!

    Je zult daar in die school vast een heleboel mensen leren kennen en is een mooie tussenstop. Ja en dat alleen, ik kan het me voorstellen, even is dat wel leuk, maar een mens is nu eenmaal een gezelschapsdier.

    Vergeet niet te genieten en eet niet te veel hamburgers :) , kost je weer veel geld in de sportschool!

    groeten en kus Marly

  • 06 Juni 2011 - 18:11

    Daisy:

    Ha lieve Ieneke,

    Wat knap van je om je gevoel zo positief om te zetten. Ik weet ook zeker dat het helemaal goed komt!!! Ik kom bij je in de leer voor de salsa haha!!!
    Geniet ondanks dat het even tegenzit, alles komt goed!!!!

    Dikke beso Daisy

  • 06 Juni 2011 - 19:16

    Patricia:

    ik vindt je verhalen zo geweldig om te lezen.Jammer dat je je nu nog zo eenzaam voelt, hoop dat je snel een reiscompagnon tegen komt.

    ik wacht vol verwachting op de volgende verhalen...

    liefs Patricia

  • 06 Juni 2011 - 19:18

    Karin En Ton:

    Wat ben je weer lekker reëel. Super zeg! Na het lezen van je verhaal moest ik plots weer denken aan een gedicht van mij. Misschien iets om je op te krikken.....
    Staar je niet blind naar het "grote geluk" aan de horizon..
    Je loopt dan een grote kans om onderweg het "kleine geluk" over het hoofd te zien.

    Dus Ieneke..... Kop op. Het zal je wel lukken!

    Groetjes Karin

  • 06 Juni 2011 - 19:23

    Marielle:

    Hola guapa,
    Wat een verhaal meid.
    Je moet vooral doen wat jezelf denkt dat voor jou het beste is! Niets is zo leuk als een talenschool, je leert zoveel leuke en interessante mensen kennen, wat je zeker veel energie gaat geven! mij heeft het in ieder geval altijd erg blij gemaakt en je voelt je nooit alleen. Hoe heet die school?
    ps. Ik miste je aanwezigheid net op mijn les. Maar 1 ding is zeker, je nieuwe school zal zeker leuker zijn!!
    Een nadeel voor mij is dat je straks veel te goed voor mij bent!
    Mucha suerte y hasta pronto, besos,
    Marielle.

  • 06 Juni 2011 - 19:46

    Jan En Tines:

    Heej die Ienemien, megje toch,( zou oma os moek zeggen), komt allemaal goed, dit is een dipje maar we weten zeker dat je er iets super gaafs van gaat maken, vind het idee om de taal nog meer eigen te maken niet zo slecht maakt het allemaal wat makkelijker, komt allemaal goed komt allemaal goed geniet er van want je maakt iets mee wat ik zeker nooit zal beleven en zien daarvoor ben ik een veel te grote schijtlaars, heel veel liefs en dikke vette groetjes hoije wah os twie

  • 06 Juni 2011 - 20:27

    Irene:

    Gossie meid!
    ik kan me voorstellen dat je echt baalt als je weer alleen bent en zo graag samen met anderen de omgeving wilt ontdekken. Maar wat een goeie wending geef je me er zo 1-2-3 aan!! Knap hoor!!
    Petje af. Daar kunnen er velen van leren.
    Volg maar fijn je hart!! dat is het beste!
    Lieve groetjes!!

  • 06 Juni 2011 - 20:36

    Wilma:

    he meid, blij te horen dat je je draai toch weer een beetje gevonden hebt. En je je weg op deze manier gaat vervolgen. Laat jij ons straks wel een spaans ..... ruiken.
    Hou je taai en tot gauw.

    lieve groetjes Wilma


  • 06 Juni 2011 - 21:10

    Leonie:

    Hola Ieneke,

    Ik hoorde straks op Spaanse les al van Wilma dat je je niet zo lekker voelde, omdat je te weinig reisgenoten ontmoette. Heel goed van jou om dan je plannen aan te passen! En waarschijnlijk zul je op een taleninstituut veel buitenlanders ontmoeten. Je zult zien dat dat helemaal goed komt.
    Haal uit deze reis wat er in zit en geniet! ( denk anders maar aan onze vergaderingen en andere laatste loodjes).
    We blijven je volgen, grs. Leonie....en Marieke

  • 08 Juni 2011 - 07:02

    Tom :

    hoe is het in belize hele mooie fotos.
    ben je ook in de piramide geweest we zijn je met de klas aan het volgen. ook hebben we er zin in om naar de tongelreep te gaan met de klas

    groetjes Tom k

  • 10 Juni 2011 - 16:25

    Manuel:

    Meissie toch.
    1 woord waarin ik jou nu omschrijf.......DOORZETTER, ja dat ben je en ben ook trots op jou.
    Is zeker balen dat je zo weinig mensen tegenkomt maar dat was te verwachten toch?
    Laat je niet ontmoedigen door dit kleine tegenslagje. Als je op zoek gaat kom je het nooit tegen.
    Je gaat Spaans les volgen en dansles? Leuk!!!!
    Dat was niet in de planning maar je bent ook niet meer op zoek naar gezelschap, je bent aan het ondernemen. En als je gaat lessen komen de gezelschap vanzelf wel naar je toe.
    Gaat helemaal goed komen lieverd.
    Geduld meissie ;)

    Have FUN!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 42533

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: