vervolg Orange Walk,,,,,, - Reisverslag uit Orange Walk, Belize van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu vervolg Orange Walk,,,,,, - Reisverslag uit Orange Walk, Belize van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

vervolg Orange Walk,,,,,,

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

06 Juni 2011 | Belize, Orange Walk

good day man..... ;)

ja daar ben ik alweer...
aangezien ik mn tijd toch een beetje gevuld moet krijgen,zoek ik dan toch maar de uitvlucht bij de computer.(met een spatiebalk die niet al te best werkt, dus alvast sorry daarvoor ;)

Ben nog steeds in Orange Walk. Vandaag is het al wat drukker dan gisteren. het was dan ook zondag gisteren natuurlijk en erg rustig.
Hier in de buurt leven veel Menonieten (bepaald geloof, net zoiets al Amish) en die regelen hier delandbouw.Zijn vreemde mensen om te zien,alsof je terug bent in 1900 ofzo. Zo kleden ze zich. Als het lukt om ongemerkt een foto te maken zal ik dat doen ;)

verder ben ik vandaag op een jungletour geweest naar Lamanai. De oudste (voor publiek opengestelde) Myayruines midden in de jungle van Belize!! MOOI!!! echt geweldig, super aanrader voor iedereen die hier ooit nog eens naartoe wil! Kan helaas nog steeds geen foto's bijvoegen dus sorry daarvoor.
WE moesten eerst een uurmet de boot over de rivier en daarna stonden we midden in dejungle. Buiten ons groepje van 5 (JAAAA!! EINDELIJK MENSEN ;)) was er geen toerist te bekennen.
we hebben de hoogste piramide mogen beklimmen en toen hadden we een prachtig uitzicht over de jungle. vermoeiend was het wel en de afdaling vond ik ook wat minder aangezien ik al last van hoogtevrees heb als ikop een keukentrapje sta (en dit trapje was 33 meter hoog!!)
maar het was alle moeite waard!!
Ook heb ik nog de zwarte brulaap gezien en gefotografeerd uiteraard ;) (en gehoord)
en de jaribu, de grootste watervogel van Midden- en Zuid Amerika. hij lijkt een beetje op een grote ooievaar met een zwarte bek (google maar even zou ik zeggen ;))
Daarna nog een lekkere lunch gehad en toen weer een uur terug naar de vertrekplaats van de boot.
Daar zou ik weer opgepikt worden en teruggebracht naar het hotel....zou inderdaad!
Er was niemand, zegt mijn gids doodleuk: " ja man, mijn kleine broertje heeft de autosleutels en die is nu in Lamanai, dus ik kan je niet terugbrengen. Pak de bus maar."
In Nederland zou je gedacht hebben: "ja doei,bekijk het lekker!!" Maar hier past het gewoon en dat is dus ook wat ik heb gedaan :) weer een leuke ervaring rijker. Bussen hebben hier nl wel haltes,maar stoppen overal waar jij dat wilt, handig toch??
Maar ook soms vervelend. Want het kan best zijn dat er 1 iemand instapt en 200 meter verder weer iemand (NIET overdreven!!)
Niet dat ze even bij elkaar gaan staan,nee daar zijn ze hier te lui voor. Het kan dusook zomaar zo zijn dat je voor een ritje waar je normaal een kwartier over doet,nu een uur in de bus zit....
ach ja... relax man!
het ritje kostte me 1,50 in Belizian dollars (kan iemand me vertellen wat de nl vertaling van Belizian is?? ik heb geen idee nl,belizioos lijkt me niet, beliziaans ook niet, maar wat dan wel?? :S)
maar dat is in elk geval zo'n 75 eurocent, geen geld dus...

nou,en toen was ik weer terug in mn ietwat ranzige hotel... gerund door chinezen. Aardige behulpzame mensen, maar van schoonmaken hebben ze niet zoveel verstand. ach ja, vannacht ogen dicht en slapen ;)
Morgenvroeg ga ikaan een 6 uur durende reis naar Dangriga beginnen. Dat ligt aan de kust van Belize,ongeveer halverwege.
Daar blijf ik 1 nacht en dan ga ik door naar het zuidelijkste puntje om daar de boot naar Guatemala te nemen. Zo hoop ik zondag in Chichicastenango te zijn en dan kan ik maandag aan mijn 14 uur durende busreis naar Managua in Nicaragua beginnen. Daar blijf ik dan even en denk ik vlg week donderdag ik Granada te zijn. Dan heb ik daar een paar dagen om de omgeving te verkennen ( er is daar veel te doen) en dan maandag ga ik aan mn spaanse lessen beginnen. Heb er heel veel zin in.heb nuook het gevoel dat ik een doel heb om naartoe te werken.
Ik heb al contact gehad met de talenschool en ik kan 2 dagen van tevoren nog laten weten wanneer ik precies aankom/ wil beginnen.Dus als ik op donderdag aankom zou ik ook gewoon binnen kunnen lopen waarschijnlijk,
Verheug me ook enorm op de salsa en merenguelessen. Ga er zoveel mogelijk nemen :) dan kan ik als spaanssprekende salsalerares aan de slag in NL misschien :P hahahaha
en tja... Marielle....ik zou het zonde vinden om al mijn geleerde spaans straks weer te vergeten, dus ik kom nog wel bij terug hoor ;)

lieve iedereen, fijn dat jullie zo meeleven en zo positief reageren op mijn (veranderde) plannen!
Ik heb er echt weer zin in nu.....volgende week is alles al heel anders hier. Dan heb ik alweer een schat aan ervaring erbij gekregen en hopelijk ook een extra tas met bagage: van alle spullen die ik in Chichicastenango wil gaan kopen, voor mezelf maar ook voor anderen ;)....nog wensen iemand?? Nu kan het nog ;) ik zal een mooi prijsje voor je proberen te bedingen, ben ik heel goed in heb ik al ondervonden. Ben een keiharde zakenvrouw, hahaha XD
Weer iets dat ik al over mezelf heb geleerd ;):P

Ik ga afsluiten voor nu.
Heb een paar flinke reisdagen voor de boeg dus ik weet niet wanneer ik weer iets kan schrijven (en of het interessant genoeg is ;)) maar zolang ik nog in Belize ben heb ik nog bereik met mn telefoon.
Wil pas in Nicaragua een ander nummer nemen omdat het nu niet de moeite waard is. Als ik het nr weet, weten jullie het ook snel genoeg!!

relax man!!!

Ieneke

  • 06 Juni 2011 - 23:42

    Ieneke Kuijpers:

    ps. volgens mij is Cliff een beetje de dorpsgek hier.... hij heeft gisteren de hele dag voor het hotel op mij staan wachten om me daarna te vergezellen bij het boeken van de tour..... heb ik toch maar even vriendelijk voor bedankt hahaha :D, sindsdien heb ik 'm niet meer gezien. Zal wel op zoek zijn naar nieuwe "vrienden" ( zo noemde hij iedereen,inclusief mij....)

  • 07 Juni 2011 - 05:51

    Rene:

    Ola!

    Goed om te lezen dat je weer 'back on track' bent en leuke dingen doet. Gisteren hadden we de laatste Spaans les van dit 'schooljaar'. Sangria en Buenas Nutjes van Duyvis erbij en nog even flink doorgewerkt aan een paar oefeningen in het werkboek.

    Nou, amuseer je nog en geniet ervan!

    Gr,

    Rene

  • 07 Juni 2011 - 06:30

    Mieke:

    hai Ien!!!

    lekker zeg zo'n hostel... gaan er ook luikje sopen en dicht en komt de nasi eruit (met of zonder beestjes)???hahahaha. "sambal bij???". lijkt me niet nodig in die temperaturen!!! je komt straks terug als een salsa chickie denk ik zo!!!! hobbel ze al die uren in de bus!!!pffff, moest er zelf niet aan denken...
    toedeloe en los ballos!!!
    Groetjes en kus mieke (ook van Cas en Gijs)

  • 07 Juni 2011 - 07:55

    Peet:

    Ola chica !!

    Na je vorige verslag klinkt deze alweer een heel stuk optimistischer meid, helemaal goed !!!
    You go girl !
    Ik wacht met smart op het volgende hoofdstuk..:)

    Liefs oet Hors
    (Peet Bart en de kids natuurlijk)

    P.s ik kom in september wel bij jou op Spaanse les !!! dan mag je die merengue en salsa wel laten zitten ;);)

  • 07 Juni 2011 - 08:55

    Roseline:

    toch wel fijn dat het allemaal wat goedkoper is dan in ons kikkerlandje....anders ben je toch snel door de centen heen.....en ja die Belizian dollars...hoe verzinnen ze het...net zoiets als de nederlandse Euro.....beliziaanse dollar ....:S)belangrijkste is dat je ze hebt om de tripjes mee te betalen. Goede reis de komende dagen en ik moest van Britt nog even zeggen dat ze het super Cool vindt dat je spaanse lessen en danslessen gaat volgen.
    gr. Roseline

  • 07 Juni 2011 - 17:05

    Sarah:

    ha lieve ieneke!!

    spaanse les, zon, 'relax man', salsa lessen, veel mooie dingen zien en doen, veel over en van jezelf leren...

    zo klinkt het weer allemaal lekker positief!!!

    goed bezig!! knappe beslissingen!

    gr. je buurtje

  • 07 Juni 2011 - 21:01

    Marly:

    Goed zo Ieneke, mooie plannen. Veel succes daar. Als ik het allemaal zo lees, kan er nog weinig beeld bij vormen (bin ook mar gewoën van un derp) en ben dus zeer benieuwd naar je foto's :)

    Veel succes met al die kilometers in een bus, dat is al een avontuur op zich.

    groeten (K)

    Marly

  • 08 Juni 2011 - 10:36

    Lennie:

    Zo, keiharde zakenvrouw...
    ik kom zeker spaanstalige salsalessen bij je volgen!! Lijkt me wel grappig...
    Kus Lennie

  • 08 Juni 2011 - 15:54

    Jan En Tines:

    Heej meid klinkt goed, ongelooflijk wat je in zo`n relatief korte tijd al allemaal gezien en beleefd hebt, is toch echt wel super!
    Fijn dat je er weer zin in hebt, want geloof meteen dat je ons nog veel mooie en leuke dingen laat mee beleven.......wachten met smacht op je volgend verslag,
    Liefs en geniet hoije wah os twie

  • 08 Juni 2011 - 20:34

    Charlotte (horizon):

    hallo Ieneke

    wat een belevenissen allemaal.
    erg leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt.
    Hou je taai...succes met alles enneh.....lekker genieten hoor !!!!

    Groetjes Charlotte

  • 10 Juni 2011 - 14:20

    Quinn:

    jij hebt wel een leuke reis gehad he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 42506

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: