Diagnose: AIAI MUY MAL!!! :( - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu Diagnose: AIAI MUY MAL!!! :( - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

Diagnose: AIAI MUY MAL!!! :(

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

27 Juli 2011 | Nicaragua, San Juan del Sur

Pfoe, daar ben ik dan eindelijk weer. In het land van de levenden. Want afgelopen dagen voelde ik me niet echt levend.
Zaterdagavond zou ik gaan dansen met Jerry en zijn vrienden, nou na 20 minuten was het einde oefening voor mij. Jerry heeft me naar huis moeten brengen want daar was ik zelf amper meer toe in staat. Ik zat te klappertanden in een bloedhete kroeg en zweet brak me aan alle kanten tegelijk uit.
Juistem.... koorts en niet zo'n beetje ook.
De hele nacht liggen zweten en vervolgens weer liggen bibberen om daarna weer te liggen zweten. En uiteindelijk dus ook niet echt geslapen. Toen is Jerry zondag met me op zoek gegaan naar een dokter, maarja het was zondag en je raadt het al: geen dokter te vinden.
Dus de rest van de dag in bed door gebracht en maandag met mn lerares Arlen naar de dokter gegaan. Die was pas om 9 uur open, maar we waren als eersten aan de beurt en mochten dus om half 10 al (jawel!!!) naar binnen. Het onderzoek stelde niks voor, bloeddruk nemen, beetje duwen hier, beetje duwen daar... "ja mevrouw, een nierinfectie" ik dacht nog: "hoe kun jij dat weten zonder onderzoek van urine of iets dergelijks" maar voelde me te slecht om er ook maar iets van te zeggen.
Hij wilde me een spuit geven, maar ik ging bijna van mn stokje dus toen veranderde hij van plan: ik moest mezelf maar 5 dagen lang elke dag een injectie geven. Ehm...... PARDON?? U zei?? nee, sorry da's geen optie! Arlen heeft me naar huis gebracht en zou op zoek gaan naar iemand die mij 5 dagen elke dag een injectie kon geven en ze zou 's middags terug komen.
Dus de rest van de dag pijn liggen lijden en niet weten hoe ik moest gaan liggen. Maar toen ze uiteindelijk terug kwam en me mee wilde nemen naar degene die een spuit kon zetten, begon de familie waar ik verblijf te protesteren.
We waren naar een slechte dokter geweest en we moesten naar het ziekenhuis, daar werd je tenminste goed geholpen en blablabla....
Uiteindelijk daar maar aan toe gegeven en naar het ziekenhuis gegaan, waar we eerst anderhalf uur mochten wachten op een consult, toen anderhalf uur wachten op de uitslag van mn urinetest (het bleek inderdaad een flinke infectie te zijn) en vervolgens anderhalf uur tot de dokter alsjeblieft een recept een recept wilde uitschrijven. Wat was ik blij dat ik in mn bed lag!!! ELLENDIG voelde ik me, ik wens het mn ergste vijand niet toe!
Nu, na 3 dagen medicijnen voel ik me weer wat beter. Ben weer naar de spaanse les geweest en ben weer in staat om mail te beantwoorden. Ben nog wel heel snel moe. Dus ga zo even wat eten, en dan maar weer mn bed even in.
Zweten doe ik ook als een otter, meer dan normaal. Maar dat schijnt er allemaal bij te horen. Er wonen hier allemaal experts in de buurt hahahaha.

Heb ook nog wel leuke dingen gedaan hoor!! Ben vorige week donderdag naar de kapper geweest hier, dat was ook weer even een hele ervaring hahaha :D
Hij was ONTZETTEND homo. Nouja, dat zijn hier alle homo's. Geen enkele homo gedraagt zich hier "normaal". Als je homo bent, zal de hele wereld dat ook weten, ze gedragen zich ontzetten vrouwelijk, gebruiken vaak make-up en lopen zelfs op hakken hahahaha ;) Ach ja, best grappig.
Maar goed, deze homo had een eigen salon "Ricky Glamour Chic"
Hij was me aangeraden door de directrice van mijn school, dus ik ben er maar naartoe gegaan. Er stond 1 stoel en moest zelf mn haren wassen in de gootsteen hahahaha :)
En vervolgens ging hij me even rigoureus te werk!!! Ik dacht dat hij me kaal ging knippen! Is uiteindelijk allemaal wel meegevallen, maar ik denk niet dat ik er nog eens terug ga ;)
Hij was ook een beetje nukkig, maar toen ik een foto wilde maken was ik ineens zijn beste vriendin, hoezo ijdel?? Zal jullie die foto uiteraard niet onthouden ;)

Vrijdagavond ben ik wel met Jerry en zijn vrienden gaan dansen en het was dan ook 5 uur voor we thuis waren!! Sjongejonge dat was lang geleden!!! Maar een lol dat we hebben gehad. 1 van de vrienden van Jerry (Alex) was een beetje verdrietig omdat het uit was met zijn meisje, dus die heeft zich flink zitten bezatten en vervolgens wilde hij wel dansen (wat hij dus echt TOTAAL niet kan!!) ik heb ik een deuk gelegen, hij heeft tegen tafels en stoelen op staan rijden en weet ik wat niet allemaal! Ook hiervan zal ik jullie de foto's niet onthouden ;)
Zaterdag ben ik nog met Jerry naar Laguna de Apoyo geweest, dat kratermeer. Maar daar waren we snel weer weg, aangezien het de hele dag heeft geregend. Ik heb er wel even in gezwommen, want koud is het hier niet als het regent, maarja.... met mooi weer is het denk ik toch mooier.

Ik was ineens heel blij om te zien dat het bovenstaande stuk bewaard is gebleven. Dat heb ik namelijk vorige week donderdag getypt, en toen ik klaar was, viel de stroom uit.... alles weg dacht ik. Vrijdag heb ik geen tijd gehda omdat ik Michaele en Charlot van het vliegveld moest gaan halen en het weekend hebben we alweer allerlei dingen ondernomen. We zijn naar het meer geweest en daar heerlijk relaxed wat zitten drinken, zondag zijn we weer naar Laguna de Apoyo geweest, nu was het weer een stuk mooier!! En het was er prachtig!! Daarna zijn we nog naar Masaya gegaan om souvenirs te kopen, en daar was Michaele goed in ;) hahahaha

maandag zijn we naar Isla de Ometepe vertrokken en dezelfde dag hebben we nog scooters gehuurd en hebben we Ojo de Agua nog eens dunnetjes over gedaan. Dat was helemaal geen straf voor me, want wat is het daar toch mooi!! We mochten wederom bij de tante van Jerry logeren, hoe fijn is dat?! Scheelde weer 2 overnachtingen! Gisteren hadden we de scooter ook nog en zijn w de hele dag weg geweest en bijna het hele eiland rondgereden, nouja.... de helft dan okee ;) Kon ook niet anders, want de scooter van Jerry en mij hield er halverwege mee op, hij deed niks meer, dus maar gebeld naar de verhuurders, maar die zeiden dat het met de kickstart zou moeten kunnen. Geprobeerd, maar het lukte niet echt, dus zijn Charlot en Jerry samen met de scooter naar een monteur in de buurt gelopen en toen lukte het wel. Alleen, toen we weer onderweg waren viel hij de hele tijd uit, telkens weer opnieuw opstarten.... heel vervelend, en vooral vermoeiend voor Jerry.
Maar goed, al met al was het weer een mooi tochtje, apen gezien bij Charco Verde en die vulkanen.... die blijven prachtig!!!
´s Avonds toen we gingen eten bleek het feest te zijn op Ometepe, vanwege de beschermheilige van het eiland, veel vuurwerk , een optocht in folkloristische kleding en een pleintje waar je kon dansen. Alleen dat plein was helemaal leeg omdat je 40 cordoba's entree moest betalen (ongeveer 1,75 euro) en dat kan niet iedereen daar, dus iedereen stond buiten de hekken, hahahahaha :) wel grappig. We hebben ook nog ringwerpen gedaan. Voor 2 cordoba kreeg je 8 ringen en waar je het omheen gooide, dat was je prijs. Een klein jongetje ging er met een pakje sigaretten vandoor hahahaha :)Verder kon je felsjes cola, blikjes boterhamworst en geld winnen. Wij hadden uiteraard niks.

Vandaag zijn we eerst nog 3 uur gaan paardrijden over het strand. Heel mooi!! De tante van Jerry heeft ook paarden en die konden we huren.
Maar allejezus.... zitten is een beetje lastig nu ;) komt hopelijk wel weer goed. Na het paardrijden even gedoucht, gegeten en vervolgens de ferry terug gepakt naar het vaste land. Met de taxi naar San Juan del Sur en daar een mooie kamer gevonden voor 4 personen. Bleek alleen wel een beetje duurder te zijn dan we dachten. Charlot dacht dat het 16 dollar voor de hele kamer was, maar het 60 dollar voor de hele kamer te zijn, ach ja.... voor 1 nachtje wat extra luxe is helemaal niet zo erg! ;)

Ik ga nog even wat foto's toevoegen van de afgelopen dagen (of eigenlijk weken :S )
Morgen zal het lekker een dagje strand worden denk ik, misschien wat surflessen, dat lijkt me ook wel cool :D
Maar eens even informeren hoe duur het is.
Hierna gaan we nog cultuur snuiven in Leon en dan gaan we walweer terug naar Granada. Maandag vertrekken Michaele en Charlot alweer, het gaat zo snel. Ik ga ze dan waarschijnlijk met Jerry naar het vliegveld brengen en dan gaan wij nog naar Corn Islands. Daar MOET ik toch echt geweest zijn voor ik Nicaragua verlaat.....

Sorry dat het allemaal zo lang duurde, maar het had dus een reden... en ach. In Nederland is het ook vakantie, dus echt gemist zullen jullie me niet hebben ;)

Hasta Pronto!!

Michaele, Charlot, Jerry en Ieneke

  • 28 Juli 2011 - 07:14

    Lennie:

    ha Ien,
    Wat een enorm verslag zeg! Fijn dat het nu iets beterder met je gaat! Ziek zijn in zulke landen is echt geen pretje!
    Ik ben ook blij voor je dat je weer even lekker Nederlands kunt praten, was je t nog niet verleerd?
    Goh, en die kapper zeg... Wat een lekker ding is dat!! haha... Daar kunnen die kappers bij ons nog iets van leren.
    We reden laatst nog langs hotel Nobis en toen moest ik stiekem toch even aan je denken ;)
    Nog maar drie weekje meid! Dan kom je alweer terug! Dat zal ook wel weer even wennen zijn voor jou.
    Wij hebben nu vakantie maar het weer zegt iets heel anders! Bijna elke dag regen... bah. Dus wat dat betreft kun je nog beter wel even wegblijven..
    Wil je nog even tegen Michaele zeggen dat ze op de foto waar ze in het water ligt echt SUPER veel op Jitze lijkt. En doe ze ok maar de groetjes. Jullie nog heel veel plezier en tot de volgende mail.
    Liefs Lennie

  • 28 Juli 2011 - 12:19

    Mieke:

    Heej Ien,

    wat fijn weer een verhaal van je te lezen. Tis wat als je ziek wordt, van die vage dokters die vage conclusies trekken, en dan ook nog vage oplossingen hebben.... brrr, gelukkig is t allemaal goed gekomen :)

    WIj hebben helemaal geen vakantie, die krijgen wij als jij alweer aant werk bent, en dat duurt helemaal niet meer zo lang, dus geniet nog van de laatste weken, zodat je er straks hier weer met frisse moed tegenaan kunt!!!!

    Hier gaat alles prima, Vera groeit goed, en is een lekker tevrede meisje. SJoerd heeft zn 2de verjaardag goed doorstaan, en heeft nu zo veel speelgoed dat ie niet meer weet waarmee ie moet spelen...

    Een dikke knoevel oet Serum! x Mieke

  • 28 Juli 2011 - 12:23

    Mieke:

    o ja, En die kapper, brrrrr, krijg er de kriebels van. Daar hoeven de kappers hier niks van te leren hoor. Misschien die van Lennie...maar de mijne mag blijven zoals die is. (is ook geen mannelijke trouwens...)

  • 28 Juli 2011 - 12:51

    Suus En Guus:

    hey zussie

    fijn om te horen dat het allemaal weer wat beter gaat.
    veel plezier nog en de groetjes aan de rest daar.

    groetjes suus en guus

  • 28 Juli 2011 - 20:36

    Jan En Tines:

    heej Ienemien,

    tjonge tjonge, wat een verhaal, meisie toch, heb mamma Lies eventjes niet gesproken dus schrik hier wel effentjes van, gelukkig dat je toch nog enigszins een acceptabele arts hebt gevonden die een redelijke diagnose kon stellen, en dat je onder tussen weer goed opgeknapt bent! Geniet maar lekker en tot gauw weer!
    We kijken iedere keer uit naar je mailtjes hoor, we hadden ze al gemist, liefs os twie

  • 28 Juli 2011 - 22:03

    Eric:

    Eindelijk kijken op je site.....leuk om te volgen....take care na je slechte dagen....hopelijk gaat het snel weer echt beter en kun je 'gewoon' verder...have fun en ik blijf het lezen....Groetjes, Eric

  • 30 Juli 2011 - 16:50

    Fenny:

    Hèhè.. dat was ff geleden maar nu dan gelukkig weer een lang bericht! :)
    Wat een gedoe met die dokter zeg..! Fijn dat je je nu wat beter voelt! Dan kun je tenminste ook nog goed genieten van de laatste weken!
    Of kom je niet meer naar huis? :P
    Nog heel veel plezier hè!!
    Groetjes Fenny

  • 04 Augustus 2011 - 23:26

    Britt:

    Hoi juf, leuk dat je met een paard op het strand gereden hebt, dat lijkt mij ook leuk. Wij gaan vandaag op vakantie naar Toscane en daarna weer naar school. Ik ben blij je dan weer te zien. Groetjes van Britt

  • 04 Augustus 2011 - 23:29

    Roseline:

    Ha ieneke, wat een avonturen en zo leuk om al je verhalen te lezen....wat vliegt de tijd. Geniet nog maar lekker van alles want over een paar weken begint het "gewone" leventje weer. Groetjes Roseline

  • 05 Augustus 2011 - 11:09

    Marly:

    Je bent toch niet weer ziek hé? Je verslag is alweer bijna een week oud en ik ben zo benieuwd naar je verhalen!

    Geniet van je laatste weken, het echte leven komt al weer veel te snel er aan :)

    Met je huisje en de rest is alles prima.

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 42527

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: