Dios Mio!! :) - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu Dios Mio!! :) - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

Dios Mio!! :)

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

12 Juli 2011 | Nicaragua, Granada

Buenas!!!

Allereerst allemaal bedankt voor de felicitaties!! Ik heb een onzettend leuke, relaxte verjaardag gehad met m'n nieuwe vrienden hier ;) Cris had zelfs een paar mariachi-zangers voor me geregeld die even een paar liedjes aan onze tafel kwamen zingen... heel grappig!! Ik heb het gefilmd, maar ik krijg geen filmpjes geupload hier, dus je zult moeten wachten tot ik thuis ben ;) Wat overigens nog maar 38 dagen duurt, zag ik net!!! AAAAAHHH, da's wel al heel snel, en ik wil nog zoveel zien en doen...
Granada bevalt me overigens prima. Ik vermaak me hier opperbest. Het is echt leuk om langer op 1 bepaalde plek te zitten en vrienden te maken met lokale mensen.

Afgelopen weekend ben ik met Jerry ( die bekende van Cris) naar Isla de Ometepe geweest. Een eiland in Lago de Nicaragua (dat overigens het grootste meer van Midden- en Zuid- Amerika is!). Het bestaat uit 2 delen, 2 vulkanen die aan elkaar vastliggen en ze staan ook wel bekend als "de tweeling".
Het was me het reisje wel, eerst anderhalf uur met de bus naar Rivas, toen een kwartier met de taxi naar San Jorge en vervolgens nog een uur met de boot naar Isla de Ometepe.
Daar aangekomen zijn we naar het huis van zijn tia (tante) gegaan waar we gebruik mochten maken van een kamer. Dat scheelde weer wat geld op de overnachtingen ;) altijd meegenomen!!
Een lekkere frisse douche genomen, gegeten en vervolgens zijn we gaan dansen!! En dat kan hij goed!!!! Pfoe!! Dat was wel leuk, hahahaha, leer nog vanalles hier!! ;)
Zaterdag hebben we een scooter gehuurd en daar zijn we het eiland mee rondgecrosst. Allereerst naar "Ojo de Agua", een natuurlijk zwembad, heel mooi en heerlijk fris!! Daar zijn we een paar uurtjes gebleven om vervolgens te gaan lunchen in Playa Santo Domingo, op een heel mooi plekje. (en ja het eten smaakte ook goed! ;)) en als laatste zijn we naar Charco Verde geweest een groen meer, met mangrove-bossen. Heel mooi!!!! Apen gehoord (niet gezien helaas), wilde zwijnen gehoord (ook niet gezien) en een vogel waarvan ik de naam even kwijt ben, maar hij is blauw met wit en heeft een pluim op z'n hoofd, dus... dan weet je vast wel welke ik bedoel :P
Maar wel heel mooi (zal de naam binnenkort even opzoeken hahaha)
's Avonds wilden we weer gaan dansen, maar na het eten ben ik even nog gaan liggen en helaas werd "even" de hele nacht, want ik werd om half 1 wakker...
Ik vroeg Jerry waarom hij me niet wakker had gemaakt, maar hij vond dat ik zo lekker lag te slapen dat hij het niet over z'n hart kon verkrijgen...
Baalde wel een beetje, want ik wilde ECHT gaan dansen... Maar goed.
Dat hebben we afgelopen zondag dik en dubbel goed gemaakt, want toen was het 3 uur voor ik thuis was, hahahaha.... Toen ben ik met Jerry en zijn vrienden gaan drinken/dansen in een kroegje hier. Heb echt dringend meer les nodig als ik vaker met hem wil dansen want hij is ECHT goed! Hij vond het ook maar vreemd dat de meeste mannen in Nederland niet dansen hahaha... althans, niet op deze manier!! ;)

Op de terugweg in de bus was er nog een opstootje en de echte aanleiding daarvan weet ik nog steeds niet. De bus reed langzaam (en zat stampvol!!) en we reden voorbij wat "caballeros" (mannen te paard). 1 daarvan spuugde tegen het raam vd bus, dat overigens open stond. Hoe ranzig!! Dus de man die daar zat ( naast Jerry) werd boos ( lees: furieus!!), vloog van z'n plaats, gooide de achterdeur open, trok z'n riem uit zijn broek en begon erop los te slaan!!! Echt!! Ik wist niet waar ik moest kijken!! Nu begrijp ik eindelijk ook wat ze bedoelen met de opvliegendheid van die mannen hier!! Jeetje, echt niet normaal. Natuurlijk begonnen anderen zich er ook mee te bemoeien en al gauw stond de halve bus buiten te "matten" met die caballeros! Ik durfde er geen foto's van te maken, want toen ze weer in de bus zaten werd die vervolgens bekogeld met stenen, en er zijn wat ramen gesneuveld.
Nu, achteraf, kan ik er wel om lachen, maar moet eerlijk bekennen dat ik blij was dat er iemand bij me was!! ( die zich er niet mee bemoeide ;) )

Verder was het een mooi weekend, weer goed spaans kunnen oefenen ( want Jerry spreekt geen engels en zijn familie ook niet!), mooie dingen gezien en gedaan en ontzettend genoten van de mooie omgeving en uitzichten.

zal even wat foto's tevoegen en ook nog wat foto's van de Isletas, dat heb ik nog niet gedaan....

o, heb trouwesn ceviche geproefd!! Lekker!!!!!! Dat ga ik vaker eten :D

adios en hasta pronto!!

Besos Ieneke

  • 12 Juli 2011 - 22:39

    Guus En Suus:

    Heeeej Ieneke,

    Wauw!klinkt allemaal erg gezellie en wat een mooie foto's weer.
    Fijn om zo'n nieuwe vrienden daar om je heen te hebben.
    Succes met je dansles! hoe is het nog met je spaans?

    xxvan Guus en Suus

  • 12 Juli 2011 - 22:47

    Tom:

    Yes,
    eindelijk ben ik een keer de eerste.
    Nou leuke foto's inderdaad, spannend verhaal van vechtende nicaraguaantjes op paarden, leuk had ik dan wel weer bij willen zijn. Ja nog 38 dagen, ben je al af aan het tellen? De enige manier om het lang te laten duren is een rottijd hebben daar, maar dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.

    Amuseer je nog daar,

    Groetjes vanuit de nachtdienst,

    Tom

  • 12 Juli 2011 - 22:47

    Tom:

    Godeverdomme, toch weer niet de eerste!!!

  • 13 Juli 2011 - 05:50

    Lianne:

    Ha Ieneke! Wat een leuke verhalen allemaal! Geniet er maar goed van! Die dagen vliegen zo echt voorbij.... en vooral met zo'n mooie vent in de buurt ;)! Blokjes gespot? Hihi!
    Ik ga volgende week de vierdaagse lopen zal onderweg vast nog wel een keertje aan je denken! Daarna vliegen we naar New York en Canada!
    Wellicht spreken we elkaar als we allebei weer terug zijn!
    Hoe is het met je Spaans? Succes met de danslessen! Geniet! Geniet! Geniet!
    xxxx Lianne

  • 13 Juli 2011 - 07:29

    Fenny:

    He Ieneke,

    Wat gaat de tijd snel zeg! Maar is een goed teken... dan heb je het goed naar je zin!!

    Nou veel plezier met je danslessen met Jerry ;-) en succes nog met het verder ontwikkelen van je spaans.
    Geniet er nog van.

    Groetjes Fenny.

  • 13 Juli 2011 - 12:35

    Peet:

    Heeeeyyyy nicht !

    Cool....klinkt alsof je niet meer weg wilt :). je zult wel moeten hoor, want iedereen wacht hier op je !
    En ik denk by the way dat het niet vervelend dansen is met die Jerry van je...:0:0 !!!!

    Liefs, Peet

  • 13 Juli 2011 - 17:02

    Miekske:

    Hedde nog wal waat bloome over?? hehe, geloof dat je ze aardig buiten aan t zetten bent daar of nie?? Nog een goeie maand de tijd voor en dan moeten ze echt op zijn (die bloemen), want dan moet je weer terug naar ons kikkerlandje. Tja onze mannen hier dansen dan niet zo goed over het algemeen, maar ze zijn geluklkig ook iets minder opvliegerig... Jeetje, wat een toestand. Gelukkig is t goed afgelopen (voor jou).

    geniet ervan, maar dat hoef ik geloof ik net te zeggen, dat doe je tocht wel, dikke kus Mieke

  • 13 Juli 2011 - 22:02

    Lennie:

    Ha Ieneke,
    tis nog steeds erg gezellig daar...of nie?
    En die Jerry, goed dat je een foto op je site zet, goh... leuke vent!
    En wat heb je weer mooie foto's.
    Hier is het eindelijk vakantie. We zijn zelfs vandaag weer naar school geweest om het meubilair terug in de klassen te zetten, nu denken we even maar niet meer aan school. Vandaag was het weer niet al te best en ongeveer 16 graden en regenachtig. Geniet er daar maar van, je hoeft niet jaloers te zijn op 'ons' weer!
    Liefs Lennie

  • 13 Juli 2011 - 23:06

    Daisy:

    Ha Ieneke,

    Ik had het aan Sarah gevraagd, maar vind het ook leuk om dit berichtje even persoonlijk te typen. Maandag om 23.18 uur is onze dochter en zusje Guusje geboren. Na 3 dagen ziekenhuis gaan we nu lekker thuis genieten van de kraamtijd.

    Liefs daisy

  • 14 Juli 2011 - 09:36

    Lisette:

    Ha skonne zus,

    Tja, met die Jerry zou ik ook wel een avond kunnen dansen, :)!!
    Ik zou in je foto's willen stappen en de sfeer proeven, ruiken, voelen enz! Echt allemaal super mooi. En dan zien wij het alleen nog maar van de foto's.........
    Wanneer komen je collega's? Dat is toch ook al bijna?
    Ik ga mijn trui aan trekken, het is al herfst hier, :(.
    Have fun.

    Lieve groetjes, Lisette.

  • 16 Juli 2011 - 13:59

    Marielle:

    Ha schatje,
    Tegen die Jerry zeg je echt beleefd U tegen. Que LINDO es!!!! Dile, que necesito clase de baile con el!

    Wat bedoelde je met je vraag in op Facebook?
    ps. Die foto waaaas idd in Hoooooors.
    Dikke kus, Marielle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 42535

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: