"Nieuwtje" - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu "Nieuwtje" - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

"Nieuwtje"

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

05 Augustus 2011 | Nicaragua, Granada

Ik las net bij m`n vorige bericht dat Marly zich al zorgen maakte of ik niet per ongeluk weer ziek was.... Maar nee, ik kan jullie verzekeren dat dat niet het geval is.
Afgelopen week zouden we naar Corn Islands gaan, maar we hebben besloten dat dat te ver rijden was en het vliegen te duur. Dat bewaren we dus maar voor een andere keer.
Verder afgelopen week niet zoveel gedaan. Beetje zwemmen, beetje luieren en uitslapen en een paspoort regelen voor Jerry....
Want... voor degenen die het nog niet wisten, hij komt mee naar Nederland :D
Hij is nu zijn paspoort ophalen en daarna gaan we een ticket boeken.
Hij mag maximaal 3 maanden zonder visum in Nederland blijven, en daarna zien we wel weer verder. ;)
Want ja, het zal toch een enorme cultuurschok voor hem zijn. Hij heeft bijvoorbeeld ook nog nooit gevlogen en is er een beetje huiverig voor, maar dat zal allemaal wel goed komen.
Als het goed is, komt hij op 2 september in Dusseldorf aan.
Dat is waar ik de laatste week voornamelijk mee bezig ben geweest. Ik hoop jullie snel te kunnen laten weten of het allemaal gelukt is ;)

Zondag is hier een feest, met stieren die door straten rennen enzo... Het schijnt een hele happening te zijn. Dus dat wil ik nog even meepikken. Maandag even uitrusten van dit megaspektakel en dinsdag vertrek we naar Costa Rica. En ja... Jerry reist ook mee. Een paar daagjes Costa Rica en vervolgens nog een weekje relaxen in Panama.... Dat zijn de plannen voor voorlopig.

Tot over 2 weken!!! Hasta pronto.

besos Ieneke

• 05 Augustus 2011 - 22:33

Fenny:

Haaaa Ieneke!

Hihi, was al benieuwd wat je allemaal aan het regelen was! Ik dacht al.. die wil niet meer naar huis ;)! Super leuk dat Jerry mee komt naar Nederland!!
    Maar nu eerst nog lekker relaxen in Costa Rica en Panama!

Groetjes Fenny

• 05 Augustus 2011 - 22:45

Anke:

Wat een leuk nieuws zeg! ik was idd ook al bang dat je aan het regelen was om niet meer terug te komen (niet meer zo'n vage berichten op facebook zetten dus, foei!)
    Geniet van de laatste tijd daar en hopelijk kan Jerry hier net zo goed aarden als dat jij dat daar kan!
    Tot snel!

• 06 Augustus 2011 - 07:27

Marly:

Had al gedacht dat je iemand extra's meeneemt. Afscheid nemen is natuurlijk onmogelijk.
    Gelukkig niet ziek :), had het ook niet echt verwacht.

heel veel plezier nog en tot snel!

• 06 Augustus 2011 - 08:43

Annemie H:

Ha Ieneke

Is het toch goed gekomen he, maar goed dat je je plannen omgegooid hebt want nu ben je tenminste niet meer alleen op je reis. (leuke knul)Wat een belevenissen allemaal, nu maar hopen dat Jerry het in Nederland niet te saai gaat vinden, die is al dat moois daar gewend. Geniet nog van de laatste weken !!

groetjes Annemie

• 06 Augustus 2011 - 14:40

Leonie:

Wat leuk voor jou dat Jerry die stap wil wagen! Kom jij met je persoonlijke native speaker aanzetten, terwijl Marielle voor de mensen op Spaanse les daarnaar op zoek is. Komen wij je al helemaal nooit meer bij!
    Geniet nog van de laatste weken, want de tijd van werken komt met rasse schreden dichterbij!

Hasta luego, Leonie

• 06 Augustus 2011 - 21:09

Ieneke Kuijpers:

We hebben geboekt!!! 6 september vliegt Jerry naar Nederland, waar hij in Amsterdam zal aankomen op 7 september om 20 voor 2 in de middag! En nog goedkoop ook! Wiehieuw!!

• 07 Augustus 2011 - 11:09

Daisy:

Ha Ieneke,

Wat ontzettend gaaf voor je!!! Super man dat het allemaal gelukt is. Ik ben zoooo benieuwd naar je ervaringen, natuurlijk kan ik het op je blog lezen maar toch...
    Geniet nog van de laatste weken in Zuid Amerika.

Liefs Daisy

• 07 Augustus 2011 - 11:57

Ha Skon Zuske!!:

jeetje zeg, wat een niews!!! Ben superbenieuwd! Geef Jerry maar even spoedles Horster, of Engels is ook goed. Andesr ga ik wel even een spaans woordenboekje kopen! Doet ie aan gebarentaal? :). Gaat wel goed komen, met handen en voeten kom je ook een heel eind!
    2 september al! Das nice, hoef je niet zo lang te wachten! Misschien wil ie wel op Tank passen, haha!! En als we surprise even eenpaar daagjes eerder doen, kan ie meedoen! gedichtjes maken in het spaans, dat zal wel niet meevallen!!! Ben blij voor je meid!
    Ben ook blij voor mezelf met mijn nieuwe baan, :)! Eindelijk, is het dan toch gelukt. Vind het allemaal erg spannend!
    Geniet nog van al het moois daar en vane lkaar natuurlijk!
    Dikke kus, Lisette.

• 07 Augustus 2011 - 19:50

Mieke, :

Yahoo, leuk meis, jerry is van harte welkom =) tot binnenkort enne geniet nog lekksr van costa rica =) x mieke, thoom, sjoerd en vera

• 07 Augustus 2011 - 21:44

Loes :

Haaa! Wauw, wat tof dat jerry naar nederland komt! Genet nog van de laatste weken n costa rca en panama!
    Tot gauw! Lefs loes

• 08 Augustus 2011 - 09:53

Anny:

Hallo Ieneke. Na de verhalen die ik van collega's af en toe hoorde en dat Michaelle en Charlotte naar je toe gingen toch maar eens even kijken waar je nu zit. Geweldig wat een leuke ervaringen. En een leuke Jerry. Ik heb je foto's bekeken, wat is het er mooi. De mensen zijn prachtig net als het landschap. Je belevenissen zijn ook geweldig. Ben benieuwd ze te horen. Geniet nog van de tijd dat je daar bent. groetjes
    Anny

• 08 Augustus 2011 - 19:14

Hanneke Volgt....:

Mondeknetter Ien!!! Ben twee weekjes weg en lig ver achter met "jouw" avonturen....haha :D .
    Klinkt wel goed allemaal :)
    Hasta la pasta.....tot in de mail!!!!

Hanneke loopt achter de feiten aan.....

• 10 Augustus 2011 - 06:55

Sarah:

IENEKE!!!!!!

what's happening...? :-)!!!!

leuk nieuws allemaal zeg!!!
    kom ook net van vakantie terug en wat ik nu toch weer allemaal lees. ik krijg er een nieuwe buur bij in september :-)!!

echt super zeg!!

ook fijn dat je weer helemaal beter bent! maar dat kan ook niet anders met zo'n goede zorgen ;-)

liefs sarah