korte update - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu korte update - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

korte update

Door: Ieneke

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

01 Juli 2011 | Nicaragua, Granada

Hola!!!

Ik heb niet zo heel veel te vertellen deze keer.
Ben naar school geweest, heb gezwommen en gegeten, da's zo'n beetje alles wat ik gedaan heb deze week... maar dat geeft niks.
Mijn spaans wordt steeds beter. Het spreken blijft wat achter op het begrijpen maar ik oefen veel, dus het zal vast wel een keer goedkomen.
Mensen zijn hier ook heel nieuwsgierig en willen alles over Nederland weten, vooral of het er wel eens sneeuwt!!! hahahha :)
Helaas wel ja... en als je dan zegt: "No me gusta nieve" (ik hou niet van sneeuw) kijken ze je helemaal vreemd aan hahahah :)
Tja... ik denk dat alles wat je niet kent leuk lijkt, nietwaar?

Afgelopen week was het Dia del Maestro hier in Nicaragua (dag van de leraar!) en HIER weten ze pas leerkrachten op waarde te schatten!!! Alle leerkrachten (en dus ook leerlingen) hebben die dag vrij) ze trekken in een grote stoet met drumband en al door de stad met een beeld van San Pablo (de beschermheilige van de leerkrachten.... geloof ik :S ) en er is groot feest! En ZO hoort het!!! Daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren ;)

Ik zal ook wat foto's toevoegen van de school, er zit ook een kleuterschool IN de school en als zij pauze houden, zijn wij gedwongen dat ook te doen. Zij spelen namelijk "buiten" in de grote hal en dat geeft me toch een herrie!! hahaha ik heb al vrienden gemaakt met Fatima een 4jarig meisje ( of misschien zelfs nog maar 3??). Ze vroeg me waar de toiletten waren, tenminste... dat denk ik, want volgens mij sprak ze nog een beetje "koeterspaans" hahahaha ;)
En sindsdien is niet meer bij me weg te slaan. Ze wil echter niet op de foto, dus die blijf ik jullie nog even verschuldigd ;)
Misschien volgende keer beter!

Ik heb ondertussen een klein restaurantje hier gevonden waar je je voor 2 euro 50 helemaal vol kunt eten!! En lekker!! MMMMMMMM, MUY RICO!!! ;) dus daar ga ik nu wat vaker naartoe. Want het leven op Calle La Calzada is toch wel een beetje aan de "dure" kant... je betaalt er met gemak het dubbele of zelfs driedubbele voor een maaltijd die vaak minder goed smaakt.
De weekenden mag ik mezelf trakteren op een lekkere maaltijd op Calle La Calzada, bij een duurder restaurant. Want ja... ik heb tenslotte nog steeds een beetje vakantie.
En ook op mijn verjaardag mag ik van mezelf een uitzondering maken ;)
Ik heb Cris gevraagd om ergens mee te gaan eten (wel zo gezellig) en daarna nog wat te drinken. Ik zal hem eens vragen of hij zijn engelse zakenpartner ook uitnodigt voor een drankje....hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Morgen gaan we met de mountainbike hier de omgeving wat verder verkennen. Want verder dan het centrum en de markt en supermarkt kom ik eigenlijk niet. Wordt ook afgeraden trouwens om echt de buitenwijken in je eentje in te gaan... het centrum is erg veilig. Er staan's avonds op elke straathoek beveiligingsmensen en ik kom natuurlijk elke keer dezelfde tegen als ik ga eten. Gisteren sprak hij me aan en vertelde me dat hij wel met mee zou lopen en goed op me zou passen elke avond, hahahaha :) ok.. da's goed hoor! (Ik loop deze straat al 2 weken in m'n uppie en er is niks gevaarlijks te zien, maar goed..) ;)

Zondag wil ik naar Laguna de Apoyo.. maar ik weet niet of Cris dan kan. We zouden vorige week gaan, maar toen kon hij ineens niet meer... ach ja, we zijn natuurlijk in Nicaragua dus ik pas me aan ;)
Ik ben toen lekker gaan zwemmen en afgelopen week nog een paar keer. Er is een supermooi zwembaad bij een hotel hier in de buurt. Je betaalt 5 dollar entree, da's best duur (voor Nicaraguaanse begrippen) maar ik vind het 't wel waard!

En volgend weekend ga ik naar Isla de Ometepe. Een bekende van Cris komt daar vandaan en hij gaat geregeld bij zijn ouders op bezoek, en ik mag mee!!!!! Hoe cool is dat?? Tja ik denk toch dat je bij de insiders moet zijn om het echte leven hier te leren kennen... het enige "probleem" is dat hij GEEN WOORD engels spreekt, dus nog maar flink aan de bak komende week, zodat ik me geod verstaanbaar kan maken, hahaha. ;)
Ach, en anders.... Lang leve de handen en voeten ;)

Adios y hasta pronto!!

Muchos besos Ieneke

ps...is het verhaal al met al toch een beetje langer geworden dan verwacht.... ;)

  • 02 Juli 2011 - 07:16

    Marielle:

    Ha megje,
    Laatst had ik een superlang berichtje voor je! Maar er ging wat fout met verzenden en toen was ie weg... Dat komt waarschijnlijk doordat ik zo goed met computers ben!!! Dus toen heb ik het maar laten zitten.

    Leuk berichtje!
    Ik ben echt super-trots op jou, ga zo door!
    Op je rapport zou staan; INZET,WERKHOUDING, en ZELFSTANDIGHEID zijn ZEER GOED!!!

    Gr. en een vette kus,
    Marielle.

  • 02 Juli 2011 - 07:29

    Ome Frans:

    Ja , Ieneke, dat lijkt me wel wat. Zo'n dag van de onderwijzer. Een beetje meer respect voor het vak zou hier inderdaad niet misstaan. Ik wens je alvast proficiat met je verjaardag. Ik zal er ene drinken op je gezondheid.

  • 02 Juli 2011 - 07:46

    Peet:

    Kort verslagje...haha !!! De foto's zijn gaaf man, school ziet er super gaaf uit !!!
    Leuke dingen in het vooruitzicht, geweldig !
    Ennu, je ziet er op de foto's helemaal mega happy uit, you go ien ! (ien zonder hoofdletter lijkt al bijna spaans :))

    Liefs, Peet

  • 02 Juli 2011 - 08:53

    Nikka :

    hoi juffie!
    ik vind je heeeeeeel lief en ook 1 van de liefste juffen op school. en ik moet nog 1 week naar school en dan is het zomervakantie denk ik...punt!
    ivjl!
    afkorting:ik vind je lief!
    doei!Xxxxxxxxxxx

  • 02 Juli 2011 - 09:08

    Michaele:

    leuk klein verslagje hoor ;-)
    zo langzamerhand krijg ik steeds meer kriebels om het vliegtuig te pakken en naar je toe te vliegen (zou zelfs kunnen in week 30)...maar ja dan ben ik weer te laat met inenten, balen! Geniet Ien, maar dat lukt wel hè?!

  • 02 Juli 2011 - 09:23

    Ard:

    Hoi Ieneke,

    Wat een prachtige foto's zeg. Vooral die van de kabelbaan. Je kunt zeggen dat je leven nu echt even op kop de hangt.
    Ik wens je voor het weekend naar Isla de Ometepe al vast heel veel plezier en ehhh .... vergeet je handen en voeten niet.

    Groetjes van Ard, vanuit een droog, bewolkt, maar gezellig Horst.

  • 03 Juli 2011 - 08:27

    Hanneke Volgt Ieneke:

    Heej Ien,

    Mooie foto's, kan ik me tenminste ook een beeld vormen :)
    Dat "eren" van de leraren doen ze goed daar, klink me wel goed in de oren :D Haha!!
    Jouw "plekje" ziet er ruim uit!! Frisse wind door de raampjes (denk ik).

    ADIOS IENEKE!!!!!!!!!!!!

    Grtz Hanneke

  • 03 Juli 2011 - 12:19

    Guus,suus En Patser:

    Haaaaa Ieneke,

    Gave foto's en een mooi klaslokaal! succes deze week weer met je spaans, en veel plezier bij de femilie!!fijn dat je t zo naar je zin hebt, geniet er lekker van!

    kus van suus guus en patser

  • 03 Juli 2011 - 16:57

    Leonie :

    Ha Ieneke,

    Het ziet er naar uit dat je de tijd van je leven hebt. Je foto's en berichtjes stralen dit tenminste uit. Houden zo! Verder willen we je alvast proficiat wensen met je verjaardag en een heel fijne dag toewensen.
    groetjes Chris, Leonie en ook van Marieke.

  • 03 Juli 2011 - 20:04

    Lennie:

    Ha Ieneke,
    nog alles goed daar? Daar lijkt het wel op als je jouw verslagen leest..
    De school ziet er gaaf uit. (bijna net zo oud als het Meuleveld..haha).
    Grappig dat je begint met te schrijven dat je niet zo heel veel hebt gedaan afgelopen week. Het lijkt erop dat je je nu al echt aan het aanpassen bent daar en dat het allemaal zelfs al iets 'gewoner' voor je is geworden. Dat is wel fijn voor je.
    Tot snel! liefs Lennie

  • 04 Juli 2011 - 06:52

    Fenny:

    He megje,
    Nou ik zie het wel... je bent lekker aan het genieten! De foto's zeggen heel erg veel; genieten, genieten en nog eens genieten!! ;-)
    Alvast proficiat met je verjaardag en laat je daar maar goed verwennen! Je hebt het verdiend!
    Geniet nog lekker van alles en succes nog met het spaans leren.
    Liefs Fenny.

  • 04 Juli 2011 - 10:11

    Ome Hub - Tante Riet:

    Hoi Ieneke.

    Proficiat met je verjaardag.
    Wij wensen je nog een hele fijne reis.
    En succes met je spaans.
    SUPER.

  • 04 Juli 2011 - 13:42

    Linde De Pinde:

    Heeej meissie!
    Als ik jou verhalen lees met al die Spaanse woorden en zinnen. Dat klinkt echt al kei slim man! Het verschil is nu al MEGA t.o.v. toen je ging (en toen kon je het al veel beter dan mij :)
    Laat staan hoe goed je bent als je weer in HOLLANDIA bent. Ik krijg ook steeds meer zin in vakantie, met al die verhalen van jou. Maar bij ons word het een tentje in de wei denk ik. Bijna hetzelfde als een hutje in Nicaragua :(

    Ik liep laatst nog langs je autotje. Hij/zij (of is ie onzijdig?) keek me een beetje beteuterd aan. Hij wilde weer een stukje met je rijen. Ik heb h'm verteld dat ie nog even geduld moet hebben. Dat vond ie ok. Je krijgt de groete van h'm.

    Kussies!!

  • 06 Juli 2011 - 11:10

    Je Oude Klasgenoot :

    joelle hee juffrouw had je gister nog een fijne dag gehad met je verjardag want je was je jarig ik ben uitgekozen om dit berichje effe door te sturen en heer bedoel ik mee een hele fijne verjardag en de hele klas zegt van herte proficait mast je 30 verjardag en we wensen je nog een heele leuke vakantie toe en we hoepen dat we elkaar nog heel vaak als invaller krijge de groeten van de hele klas de uilenbos of anders je favorieten en nog anders de hele school bassis school de horizon en nu gaan we dit zeggen hhhhhaaaaaiiiieee en badankt voor het leuke school jaar groeten van uit serum joellle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 42509

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: