Poehee - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu Poehee - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

Poehee

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

23 Juli 2015 | Costa Rica, Tortuguero

Zo, eindelijk weer een berichtje! Heeft effe geduurd, want de wifi is hier niet overal om naar te huis te schrijven (haha, mooie woordspeling
Het is even zoeken wat er allemaal van me verwacht wordt, er komt toch (ondanks de goede voorbereiding) meer bij kijken dan je denkt!
Ik heb een leuke groep! De kinderen hadden elkaar al de eerste dag gevonden en daarna volgden de ouders snel.
Wel al wat zieken gehad, maar dat was gelukkig niet langer dan een dag. Waarschijnlijk dus de overgang tuseen NL en CR, maar ook de overgang van koud naar warm en vochtig. Want de eerste plek waar we verbleven ( Hacienda Moravia) was koud en nat. Veel regen gehad, maar ja dat kan in het regenseizoen. Daar heb ik de mensen ook meteen even voor moeten waarschuwen, want bij het voorstelrondje werden ook de verwachtingen over CR uitgesproken: mooi weer!
Oeps, sorry to spoil the fun! Het antwoord was dan ook: reken elke dag op regen!
Ook nu regent het. De groep is op een boottour door het Nationale Park hier, heel mooi! Ik kon helaas niet mee, want de boot was vol... Nou ja, wellicht een volgende keer.... En we hebben gisteren ook al veel gezien! Die boottochtjes hier zijn zo mooi!
We hebben al een leguaan, de christus hagedis en een slingeraap gezien. Ik hoop voor de mensen in mijn groep dat het nog meer wordt vandaag.
Vanavond ga ik wel mee naar het strand. Met een beetje geluk zien we groene zeeschildpadden hun eieren leggen! Ik heb het al eens gezien ( langggggg geleden in 2008)
maar het zou mooi zijn als dat weer lukt!
Morgen gaan we weer terug naar de bewoonde wereld, want Tortuguero ligt afgelegen, je kunt er alleen per boot of per vliegtuig komen. Het ligt midden in de jungle (en toch heb ik hier de beste wifi tot nu toe!?)
Dan gaan we door naar de Arenal Vulkaan, die helaas niet meer actief is, maar waar toch ook heel veel mooie dingen te zien zijn! Dan nog Monteverde, de hangbruggen en canpoytour doen en dan alweer naar de laatste plek, het strand!
Ik brneg dan de mensen terug naar San Jose en het vliegveld en ik denk dat ik er al uit ben wat ik dan ga doen..... Heel veel slapen op het strand! Hahahaha....
Hasta la proxima!
Besos Ieneke

  • 23 Juli 2015 - 14:53

    Karin Knoops:

    Kort maar krachtig!

  • 23 Juli 2015 - 14:58

    Ieneke Kuijpers:

    Ahhh shit! Had een heel verhaal getypt en zelfs foto's geplaatst..... Wifi si hier dus echt niet best!

  • 23 Juli 2015 - 15:15

    Ieneke Kuijpers:

    Jaaaa, toch gelukt, na veeel gepriegel!

  • 23 Juli 2015 - 20:24

    Mieke Meijer:

    Wauw Ien!!!
    Klinkt gaaf allemaal!!
    Heel veel plezier nog!!
    Xx Mieke

  • 23 Juli 2015 - 20:39

    Mieke:

    Heej Ien, je klinkt al als een echte reisleidster :) AL die namen, zegt me niks, maar zal vast heeeel mooi zijn :) Je doet het vast heel goed, werk ze nog en geniet straks van het slapen op het strand!!! heerlijk vooruitzicht!

  • 23 Juli 2015 - 21:50

    Sarah :

    Hey Ieneke,

    Super tof om te lezen!! Helaas geen foto's te zien nog, maar wellicht lukt dat nog een keer!
    Geniet ervan!! Een hele ervaring!!!

    xx Sarah

  • 24 Juli 2015 - 11:06

    Wilma:

    Ha Ieneke,

    Weer een heel verslag en alweer veel gezien en meegemaakt. Succes verder en geniet ervan!

    xx Wilma

  • 24 Juli 2015 - 12:46

    Karin:

    Het verslag was dus toch langer. Succes, maar bovenal....GENIET!

  • 24 Juli 2015 - 14:31

    Suus:

    echt fijn dat het zo goed gaat! en fijn dat het je goed bevalt, is toch afwachten als je dat voor het eerst doet. dus misschien voor herhaling vatbaar in de toekomst???
    geniet nog van al dat moois en van het uitrusten straks.

    dikke kus van suus

  • 25 Juli 2015 - 13:36

    Carlijn:

    Wat jammer dat je de foto's er niet bij kon zetten, ben ik heel benieuwd naar! Nog een aantal dagen aan 't werk dus, maar dan lekker zelf genieten! Hopelijk gaat het je daar allemaal goed af!
    Groejes Carlijn!

  • 28 Juli 2015 - 17:12

    Yvonne Pelzer:

    Ha Ieneke,

    Wat fijn dat het zo goed bevalt en dat je een leuke groep hebt.
    Nu alleen nog van de regen af.
    Geniet er nog heel veel van en wel terugkomen hè.
    Groetjes Yvonne.

  • 28 Juli 2015 - 21:14

    Daisy :

    Gaaf om je zo te volgen Ieneke!!! Geniet van al het moois!
    Beso Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ieneke

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 42511

Voorgaande reizen:

17 Juli 2015 - 17 Augustus 2015

Costa Rica

29 Mei 2011 - 19 Augustus 2011

Midden-Amerika

Landen bezocht: