Einde van de rondreis alweer! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu Einde van de rondreis alweer! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ieneke Kuijpers - WaarBenJij.nu

Einde van de rondreis alweer!

Blijf op de hoogte en volg Ieneke

30 Juli 2015 | Costa Rica, San José

Wat gaat de tijd snel!,! Ongelooflijk! De 2 weken zijn voorbij gevlogen!
Het was me het reisje ook wel! Ik heb een flinke vuurdoop gehad!
Toen we in La Fortuna aankwamen kreeg 1 familie het bericht dat een broer van vader terminale kanker had. Dus wilden natuurlijk zsm naar huis! Heel begrijpelijk, maar ook verdrietig. Vooral de kinderen vonden dat natuurlijk erg moeilijk! Alle kinderen hoor, niet alleen diegenen die naar hus gingen!
De volgende dag dus geholpen met het regelen van een busje naar San Jose en de verzekering zorgde voor het ticket terug. Toen waren er nog 14 mensen over..... Bleken er 2 naar de dokter te moeten, 1 een fikse oorontsteking, de ander had een gaatje in zn ooglid (aan de binnenkant) en moest dus een paar dagen een ooglapje op.
Toen konden we door naar Monteverde. Wat is het daar toch mooi! Een avondwandeling in de bossen gedaan en een tarantula gezien! (Primeur!) verder nog 2 adders, 2 slapende toekans en een slapende quetzal (de nationale vogel met de staart van een meter lang!) vooral de kinderen vonden het erg spannend in het donker!
De dag erna was het tijd voor de canopy! Bijna de hele groep is gegaan. Met de rest ben ik over de hangbruggen van nmax 40m gelopen... Het regende aan een stuk door, maar ondanks dat blijft het machtig mooi!
En als laatste nog een prachtige stranddag gehad gisteren, ik heb heerlijk aan het zwembad bij het hotel gelegen, ook even rust voor mij, was ik even aan toe!
De buschauffeur heeft me goed geholpen, maar deed op een gegeven moment toch een beetje (lees heel erg!) raar. Maar dat vertel ikk thuis wel. Ik weet niet wie dit allemaal leest namelijk ;)
Al met al vond ik het fantastisch om een keer te doen! Ik kan het iedereen aanraden. En als ze me volgend jaar weer nodig hebben, weten ze me te vinden!
Morgen breng ik de mensen naar het vliegveld, dan blijf ik nog een nachtje in dit hotel en 's avonds ga ik gezellig uit eten met Bart en Jan Jaap (vrienden van Lennie en Ted, voor degenen die ze kennen) zij zijn nu ook toevallig in SJ!
Zaterdag pak ik de bus naar het zuiden, om daar nog wat te relaxen en wat mensen te bezoeken. En verder.... Dat zien we wel...
Voorlopig is het nu tijd voor MIJ om vakantie te gaan vieren en ik ben er aan toe!
Superleuk dat ik zo massaal gevolgd wordt btw! :)
Tot de volgende keer en Pura Vida!

Besos Ieneke

• 31 Juli 2015 - 08:37

Lianen:

Heej Ieneke! Wat leuk om je reisverslagen te lezen! Ook hier komen de kriebels weer omdat wij tig jaar geleden ook daar rondgetrokken hebben. Ga je ook nog naar Corcovado? Doen! :)
    Geniet er in ieder geval maar goed van! Dat verdien jij zeker!
    Groetjes Lianne

• 31 Juli 2015 - 09:08

Linde:

Wauw Ien,

Het klinkt als een geweldig avontuur!
    Knap van je.

Inderdaad wat tegenslagen. Je bent niet alleen reisleidster maar ook ondersteunend voor je groep op alle vlakken. Het hoort er natuurlijk bij maar je moet het wel doen. Petje af!

Ik ben erg benieuwd naar het "buschauffeurverhaal" :) :) :)

En voor nu, lekker relaxen en genieten van de rust!

Xx Linde

• 31 Juli 2015 - 10:40

Daisy:

Geniet van je welverdiende vakantie!!! Prachtig avontuur heb je daar meegemaakt!
    Beso Daisy

• 31 Juli 2015 - 14:46

Karin:

Geniet in ieder geval van de resterende tijd. En van alle ervaringen die je weer hebt opgedaan.
    Enjoy!

• 31 Juli 2015 - 15:47

Carlijn:

Nu lekker genieten van je vrije tijd! Fijne vakantie daar!
    Carlijn

• 31 Juli 2015 - 22:19

Yvonne:

Zo zeg, je hebt een goede vuurdoop gehad.
    Wat super knap van je dat je dit hebt gedaan, toch even wat anders dan werken met kleuters.
    Ga lekker genieten van je welverdiende rust!!!

• 01 Augustus 2015 - 23:12

Lennie:

Haaj Ien! Wat super leuk om al je verhalen te lezen! En wat bijzonder dat je Bart en JanJaap hebt gezien. Nu even vakantie en dan? Wanneer " moet" je weer? Hihi..heel veel groeten vanuut Tiendere. Groetjes Lennie

• 06 Augustus 2015 - 08:48

Wilma:

Ieneke, wat een verhaal. Geniet nu maar van je vakantie dat heb zeker verdiend. Groetjes x